خداحافظی مارسلو از رئال مادرید| چرا مارسلو جدا شد؟

رئال مادرید قرار است فردا بعد از ظهر با برگزاری یک مراسم ویژه با مارسلو ستاره برزیلی خود خداحافظی کند. رئال در حالی برای خداحافظی با مارسلو سنگ تمام می‌گذارد که در زمان جدا شدن چند تن دیگر از اسطوره‌های باشگاه به این اندازه برای بدرقه آنها تلاش نکرده بود. مهم‌ترین ستاره‌ای که نامش در مقایسه با مارسلو به ذهن می‌آید کریستیانو رونالدو است.

بعد از آنکه مشخص شد مارسلو در تابستان امسال متعاقب به پایان رسیدن قراردادش با رئال، باشگاه اسپانیایی را ترک می‌کند او اخیرا به‌صورت رسمی این اخبار را تایید کرده و با باشگاه خداحافظی کرد.

این ستاره کهنه‌کار برزیلی شانزده سال در رئال مادرید بازی کرده و با اینکه انتظار می‌رود بعد از جدایی از لوس بلانکوس راهی وطنش برزیل شود اما مقصد بعدی او هنوز قطعی نیست.

از فنرباغچه و همچنین باشگاه‌هایی در قطر و امارات متحده عربی به‌عنوان خواهان‌های اصلی مارسلو یاد می‌شود.

خداحافظی مارسلو از رئال مادرید| چرا مارسلو جدا شد؟

رئال مادرید بین اسطوره‌هایش فرق می‌گذارد؟

فردا در مراسمی که توسط رئال مادرید برگزار خواهد شد مارسلو در کنار فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه، می‌نشیند تا با باشگاه محبوب خود خداحافظی کند.

رئال قرار است در این مراسم هر 25 جامی که ستاره برزیلی در مدت حضورش در این باشگاه بالای سر برده را در کنار او و پرز قرار دهد تا به‌صورت نمادین از او قدردانی کرده باشد.

اما این مراسم ویژه چیزی نیست که رئال مادرید تا کنون برای همه اسطوره‌هایش در زمان جدایی‌شان برگزار کرده باشد. برای مثال می‌توان به جدایی کریستیانو رونالدو در سال 2018 اشاره کرد. جدایی‌ای که بدون برگزاری چنین مراسم رسمی‌ای انجام شد.

این در حالی بود که کریستیانو در 438 بازی برای لوس بلانکوس، 450 گل به ثمر رسانده بود. رقم شگفت‌انگیزی که بین او و بهترین گلزن قبلی باشگاه، رائول، فاصله‌ای 127گله به‌وجود آورد.

رونالدو بدون برگزاری مراسم ویژه از سوی رئال مادرید، با برنابئو خداحافظی کرد

البته مارسلو در رئال مادرید کم چهره‌ای نیست

البته مارسلو هم در رئال کم اسطوره‌ای محسوب نمی‌شود. او با پیراهن این تیم 25 جام بالای سر برده و این یک رکورد است.

تا پیش از مارسلو این رکورد در اختیار پاکو جنتو بود که 23 جام قهرمانی برای رئال به‌دست آورده بود. مارسلو گذشته از این رکورد اولین بازیکن غیر اسپانیایی‌ای است که موفق شده به عنوان کاپیتان رئال مادرید، قهرمانی همزمان در لالیگا و لیگ قهرمانان را تجربه کند. مارسلو در ابتدای فصل گذشته و بعد از جدایی سرخیو راموس اسپانیایی و پیوستنش به پاری‌سن ژرمن بازوبند کاپیتانی را به‌دست آورد و در انتهای فصل هر دو جام را بالای سر برد.