گزارش اتحادیه جهانی کشتی درباره رقابت حسن یزدانی و علیرضا کریمی

مسابقات کشتی آزاد جام تختی در حالی به میزبانی تنکابن برگزار شد که ورزشکاران برای چرخه نهایی انتخابی تیم‌ ملی در اوزان مختلف مشخص شدند.

اتحادیه جهانی کشتی در گزارش ضمن پرداختن به این مسابقه و چرخه انتخابی، توضیحاتی نیز درباره رقابت حسن یزدانی و علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم داشته است.

اتحادیه جهانی کشتی در این باره نوشت: بزرگترین مبارزه در وزن ۸۶ کیلوگرم بین حسن یزدانی و علیرضا کریمی خواهد بود. کریمی که در ۶ سال گذشته ۳ مدال جهانی را در کارنامه دارد، به مدت ۳ سال به دلیل مصدومیت شانس حضور در تیم ملی را از دست داد.

او قبل از سال ۲۰۱۹ به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت و موفقیت‌هایی هم به دست آورد.

گزارش اتحادیه جهانی کشتی درباره رقابت حسن یزدانی و علیرضا کریمی

وی همچنین مدال نقره جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم را هم در کارنامه دارد اما کریمی در جام تختی به ۸۶ کیلوگرم بازگشت و به عنوان قهرمانی رسید اما او می‌داند برای پوشیدن دوبنده ملی مانع بزرگی به نام حسن یزدانی را پیش رو دارد که قهرمان جهان و المپیک است.

کریمی در این باره گفت: مصدومیت برای من سخت بود و نمی‌توانستم تمرین کنم. برای جام تختی فقط ۲ هفته تمرین کردم و عملکردم بد نبود. همه رقیبان ۸۶ کیلو غیر از حسن یزدانی در جام تختی شرکت داشتند. من تمریناتم را ادامه می‌دهم تا به دوبنده ملی برسم.

 مرحله نهایی چرخه انتخابی ۱۹ تیرماه برگزار می‌شود که در وزن ۸۶ کیلوگرم، علیرضا کریمی ابتدا باید با محسن مصطفوی رقابت کند و برنده این مبارزه به مصاف حسن یزدانی خواهد رفت.