مهدوی‌کیا به خاطر المپیک ریسک کرد

فراز فاطمی سرپرست تیم امید فوتبال ایران در خصوص حذف این تیم از رقابت های آسیایی با خبرنگار ما گفتگویی داشته که در ادامه صحبت های ایشان را مشاهده خواهید کرد.

*برای المپیک این ریسک سنی را انجام دادیم

برای این تیم آینده نگری شده، برای اینکه هدف ما بعد از ۵۰ سال و خورده ای صعود به المپیک است به خاطر همین بازیکنان ما زیر ۲۱ سال بودند و دو سال تفاوت سنی با سایر تیم ها خیلی فرق می کند. کسانی که در پایه ها کار می کنند این را می دانند. ما این بچه ها را بردیم برای اینکه سن این بازیکنان به بازی های مقدماتی و نهایی المپیک می خورد که بتوانند آب دیده شوند و تجربه بازی در تورنمت را به دست بیاورند تا در بازی های المپیک خودشان را نشان دهند. این ریسک را آقای مهدوی کیا انجام داد تا به هدف نهایی اش برسد.  آقای مهدوی کیا خیلی حرفه ای و درست کارش را انجام داد و من از نزدیک شاهد بودم، منتهی در رده زیر ۲۱ سال اکثر بچه ها در تیم هایشان فیکس نبودند که بتوانند آمادگی بدنی خوبی داشته باشند و همه این ها مزید بر علت این حذف شد.

مهدوی‌کیا به خاطر المپیک ریسک کرد

* با همین تیم در بازی های اسلامی حاضر می شویم

اولین اردویی که داریم به مدت ۱۰ روز در اوایل مرداد است.از آن طرف عازم مسابقات کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه می شویم که اکثر تیم ها با زیر ۲۳ سال می آیند ولی ما در آن تورنمنت هم با زیر ۲۱ سال می رویم. این بچه ها هرچه بیشتر در بازی های دوستانه و تورنمنت ها شرکت کنند با تجربه تر می شوند و تیم مان به انسجام می رسد که دیگر دچار اشتباهات فردی که در بازی های آسیایی شاهدش بودیم نشویم .

*دخالت فنی انجام نمی دهم

من اصلا در مسائل فنی دخالت نمی کنم چون وظیفه من مدیریتی و ارتباط بین فدراسیون و کادرفنی است ولی از نظر رفتار حرفه ای صحبت کردن با بازیکنان را خیلی دوست دارم که بتوانم تجارب دوره بازیگری خودم چه از نظر رفتاری و چه ذهنی در اختیارشان بگذارم که بتوانند راهشان را درست بروند و باعث رشدشان بشوم ولی از نظر فنی آقای مهدوی کیا نفر اول و آخر است.

* وظیفه فوتبالی‌ها حمایت از تیم ملی است

ما نباید با یک بازی اینقدر هجمه بیاوریم. ما بازی تدارکاتی را انجام می دهیم که تیم برای بازی  های مهم تدارک ببیند. چند وقتی بود تیممان عادت به باخت نداشت و  باخت ایران مقابل الجزایر اتفاقی بود. ما باید کمی فرصت بدهیم این تیم بتواند کارش را انجام دهد و مراحل آماده سازی اش را درست جلو برود تا استرس برایش درست نشود. وظیفه ما فوتبالی ها این است همه جوره از تیم ملی حمایت کنیم تا به هدفش برسد و به امید خدا در جام جهانی درخشان ظاهر شود و همه ما لذتش را ببریم.