ستاره سابق فوتبال وارد دنیای سیاست می‌شود!

خوزه لوییس چیلاورت، دروازه‌بان سابق تیم ملی پاراگوئه اعلام کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری کشورش که سال آینده برگزار می‌شود، ثبت نام می‌کند. پیش از او، ژرژ وه‌آ، رییس جمهور فعلی لیبریا، روماریا و ببتو، فوق‌ستاره‌های تیم ملی برزیل ، آندری شوچنکو، اسطوره فوتبال اوکراین و هاکان شوکور ترک‌تبار، دیگر چهره‌های فوتبالی بودند که وارد دنیای سیاست شدند.

 

ستاره سابق فوتبال وارد دنیای سیاست می‌شود!

 

چیلاورت در این باره گفت که به عنوان یک فرد مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد تا با ماریو عبدو بنیتز، رئیس جمهور فعلی این کشور رقابت کند. چیلاورت ۵۶ ساله در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: برای ساختن پاراگوئه‌ای بهتر، احساس مسئولیت می‌کنم و حالا تصمیم گرفتم رسما نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کنم تا مردم ما به پاراگوئه‌ای بودن خود افتخار کنند.

 

مهارت چیلاورت در ضربات آزاد بسیار معروف بود و معمولا پنالتی‌زن تیمش بود. او در دوران حرفه‌ای خود ۶۲ گل به ثمر رساند که ۸ تای آن در بازی‌های ملی بود. همچنین چیلاورت پس از روجریو سنی، ستاره برزیلی که ۱۳۲ گل به ثمر رساند، در رتبه دوم فهرست دروازه‌بانان با بیشترین گل زده در تاریخ فوتبال قرار دارد. این درشرایطی است که چیلاورت تنها دروازه‌بانی است که موفق به زدن ۳ گل در یک مسابقه شده است.