کورک : ایرانی‌ها نشان دادند آینده متعلق به آن‌هاست

مثل همیشه وحشتناک بود، می‌توان از پیروزی ۳-۲ مقابل ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها در بولونیا چیزهای زیادی گفت.  والیبالیست های لهستانی مجبور بودند واقعا سخت کار کنند و با وجود برخی لحظات ضعیف، آنها بودند که به نیمه‌نهایی رفتند.  

بارتوش کورک بعد از پیروزی مهم برابر ایران گفت: به مدت دو ساعت در حال جمع و جور افکارمان در مورد چگونگی پیروزی بودیم و در نهایت یک ست پنجم فوق‌العاده نتیجه آن بود.  آنها نشان دادند که آینده متعلق به آنهاست و باید به ایران توجه کرد، زیرا آنها بازیکنان جوان و آینده دار زیادی دارند.

زمانی که خبرنگار از کاپیتان لهستان سوال کرد که آیا آن ها نگران نبودند که در ست پنجم خاطره تلخ گدانسک تکرار شود، کورک عصبانی شد و واکنش تندی از خود نشان داد. او گفت: این سوال عاقلانه ای نیست که بخواهید از یک ورزشکار بپرسید. وقتی وارد یک مسابقه می‌شویم به شکست فکر نمی کنیم بلکه تمام افکار ما معطوف به این است که چگونه بازی را ببریم.

کورک : ایرانی‌ها نشان دادند آینده متعلق به آن‌هاست

کورک درباره دیدار برابر آمریکا در مرحله نیمه نهایی نیز گفت: من شما را به حضور در سالن دعوت می کنم. روحیه تیم بسیار خوب است. در واقع بعد از پیروزی در چنین مسابقه سختی شرایط نمی تواند متفاوت باشد.

کورک در ادامه درباره برد مقابل ایران گفت: چه خوب که صبورانه منتظر بودیم تا بازی غافلگیرمان نکند. این طور نبود که بی نقص باشیم. ما همیشه منتظر لحظات مناسب بودیم تا شرایط را به سود خود تغییر دهیم. به نظر می‌رسد که این رقابت در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت زیرا آن‌ها بازیکنان بزرگی دارند. برای آن ها آرزوی موفقیت می‌کنم اما ما هم بازیکنانی داریم که در ادامه به سطوح بالاتری می‌رسند. مسابقه برابر آمریکا حتی سخت تر خواهد بود، ما باید صبور باشیم و تا آخر بجنگیم.