آخرین شرایط پرونده ویلموتس از زبان نصیرزاده

هوشنگ نصیرزاده در پایان مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور درمورد مشکلات ورزشگاه‌ها و تیم‌های بدهکار، اظهار داشت: ورزشگاه‌ها را فدراسیون فوتبال نمی‌سازد، بلکه توسط طرح‌های ملی و دولت ساخته می‌شوند.

درمورد بدهکاری باشگاه‌ها هم باید به اوضاع اقتصادی اشاره کرد. اگر خیلی از باشگاه‌های بدهی دارند، به این دلیل است که تغذیه مالی نمی‌شوند، حق پخش تلویزیونی، بلیت فروشی اسپانسر و فروش محصولات هم نیست.

وی درمورد اظهارات سعید فتاحی مبنی بر تغییرات در سازمان لیگ ، ادامه داد: سازمان لیگ بعد از مجمع باید تغییراتی داشته باشد. عدم برگزاری مجمع هم به دلیل شرایط اساسنامه‌ای بود. دو نفر هستند که یکی نماینده رئیس فدراسیون فوتبال است. قنبرزاده و درودگر هستند و از طرف دیگر در آینده این اتفاق رخ خواهد داد. چالش‌هایی هم بین باشگاه استقلال و هیأت رئیسه سازمان لیگ وجود دارد و ممکن است اظهارات وی مربوط به این موضوع هم باشد.

نصیرزاده درخصوص انتخاب مصطفی زارعی به عنوان رئیس کمیته صدور مجوزهای حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، گفت: جلسه‌‌ای با زارعی داشتم. او انسان مسلطی است و اطلاعات خوبی دارد. ابتدا باید مسائل مربوط به رفع تعلیق انجام شود. چند نفر باید کمک کنیم تا این مشکلات حل شود و سپس به سراغ باشگاه ها برویم. خیلی از موارد ممکن است به بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال موکول شود. ممکن است زمان از دست برود، اما چاره‌ای نیست.

آخرین شرایط پرونده ویلموتس از زبان نصیرزاده

سرپرست کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال درخصوص آخرین شرایط پرونده ویلموتس و دو میلیون یورویی که ایران در زراعت بانک ترکیه دارد، عنوان کرد: دو میلیون یورو بیش از مبلغی بوده که در آن زمان برای ویلموتس واریز شده است. این پول برای زمان کارکرد ویلموتس و دستیارانش بود. ویلموتس به این پول دست زده و 30 هزار یورو هم برداشته و هم موضوع برای داوران CAS سوال ایجاد کرده است.

وی افزود: گفته شده که 5 روز دیگر رای پرونده ویلموتس اعلام خواهد شد. ممکن است گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته باشد اما CAS تا 5 روز دیگر رای نهایی خود را صادر خواهد کرد. برخی ها می‌‌گویند که رای اعلام شده و فدراسیون آن را نگه داشته است که این موضوع درست نیست. پولی که برای زراعت بانک واریز شده برای ویلموتس و دستیارانش بوده است.