هدف بزرگ مجیدی و دستیارانش در اتریش

از زمان جدایی فرهاد مجیدی و حضور وی روی نیمکت اتحاد کلباء ، اینگونه تصور می شد که سرمربی سابق آبی ها با پیشنهادی جذاب از سوی تیم اماراتی مواجه شده درحالیکه بررسی ها نشان می دهد که هر چند قرارداد وی با تیم اماراتی از نظر مالی در شرایط خوبی قرار دارد ولی شاید فرهاد می توانست همین مبلغ را نیز در استقلال دریافت کند اما چالش جذاب حضور در یک کشور خارجی و ایجاد زمینه برای پیشرفت، باعث جدایی او از جمع آبی ها شد.

برخلاف انتظار علاقه مندان به فوتبال، قرارداد کادرفنی فرهاد مجیدی در اتحاد کلباء پایین تر از چیزی است که تصور می شد. به عنوان مثال یکی از دستیاران وی قراردادی 10 ماهه با مبلغ 8400 دلار با تیم اماراتی به امضا رسانده که با رقم فعلی ارز در کشور، او کمی بیشتر از 2 میلیارد و 500 میلیون برای فصل اول حضورش در این تیم دریافت می کند.

از دیگر چالش هایی که فرهاد با آن روبرو است، مشکلات مالی اتحاد کلباء بوده که باعث شد این تیم در بحث نقل و انتقالات و جذب بازیکن با مشکلاتی روبرو شود به نحوی که چند گزینه مورد نظر مجیدی به دلیل عدم تفاهم مالی با مدیران باشگاه به توافق دست پیدا نکردند. این در شرایطی که سایر تیم های اماراتی به راحتی مبالغی نزدیک به یک میلیون دلار برای قرارداد یک فصل گزینه های مورد نظر خود هزینه می کنند.

هدف بزرگ مجیدی و دستیارانش در اتریش

نکته جالب درباره اتحاد کلباء این است که این تیم زیر مجموعه باشگاه الشارجه است. بودجه این تیم جزو تیم های خوب و رده بالای امارات به شمار می آید اما جزو تیم های ثروتمند ادنوک لیگ محسوب نمی شود. به همین دلیل تمرکز مالک و شیخ شارجه روی تیم اصلی است و به همین دلیل اتحاد کلباء با بودجه ای بسیار پایین تر از الشارجه روانه مسابقات می شود.

در لیگ امسال امارات نیز هر تیم می تواند نام 20 بازیکن محلی به همراه 5 بازیکن خارجی بزرگسال و 5 بازیکن مقیم امارات که در رده زیر 21 سال برای یک تیم اماراتی بازی کرده اند را در فهرست خود به ثبت برساند. ضمن اینکه هر باشگاهی، تیم دوم دارد که همگی زیر 21 سال هستند.

از بازیکنان شاخص اتحاد کلباء می توان به عبدالسلام محمد اشاره کرد که به تیم ملی امارات نیز دعوت شده است. این تیم یک مهاجم نیز به نام سلطان عادل العمری در اختیار دارد که برای تیم ملی امارات نیز موفق به گلزنی شده است. مجیدی چند بازیکن جوان خوب نیز در اختیار دارد که فصل گذشته برای اتحاد کلباء به میدان رفته اند.

از میان بازیکنان خارجی مقیم امارات می توان به برایان رامیرز بازیکن 21 ساله و آرژانتینی اشاره کرد که فصل گذشته 19 مرتبه در ترکیب اتحاد کلباء قرار گرفت. زکریا محمد هافبک غنایی و 21 ساله که در فصل گذشته 13 بار برای تیمش بازی کرد و همچنین گابریل سانتینی مدافع 22 ساله اتحاد کلباء دیگر خارجی جوان این تیم است که سابقه بازی در رده های پایه لیورنو را در کارنامه دارد.

از میان بازیکنان باتجربه و خارجی تیم مجیدی می توان پنی ملاپا مهاجم 31 ساله و غنایی را نام برد که بازوبند کاپیتانی تیم را بر بازو می بندد و 193 سانتی متر نیز قد دارد. سبک بازی او شبیه به شیخ دیاباته است. این مهاجم سابقه حضور در بوندس لیگا 2 و بازی برای تیم هایی مانند دینامو درسدن، مونیخ 1860، هوفنهایم، مونشن گلادباخ، نورنبرگ و بوخوم را در کارنامه دارد.

از خریدهای مهم و تابستانی مجیدی هم باید به دنیل بیسا اشاره کرد که فصل قبل را در سری آ و تیم هلاس ورونا توپ می زد. هافبک دفاعی که سابقه عضویت در تیم های معروفی همچون اینتر، بولونیا، جنوا و اسپارتا روتردام را دارا است. ایگور روسی بازیکن سابق الفیصلی عربستان (که در این تیم زوج رافائل سیلوا بود)، ماریتیمو پرتغال و نائوچیکو برزیل به همراه فیلیپ کیس هافبک دفاعی سابق الاتفاق عربستان و کاردیف انگلیس دیگر خریدهای جدید فرهاد مجیدی برای اتحاد کلباء هستند.

بدین ترتیب با حضور پنی ملاپا، دنیل بیسا (دو بازیکنی که جزو ستاره های تیم به شمار می آیند)، ایگور روسی و فیلیپ کیس شمار خارجی های بزرگسال اتحاد کلباء به عدد 4 می رسند و مجیدی هنوز می تواند یک بازیکن خارجی دیگر را هم به تیمش اضافه کند و شایعاتی درخصوص علاقه او به مهدی قایدی نیز به گوش می رسد که البته رقم بالای قرارداد این بازیکن و همچنین مبلغی که شباب الاهلی برای رضایت نامه او درخواست خواهد کرد، باعث شده حضور باشوی کوچک در اتحاد کلباء تا بدین لحظه منتفی شود.

این سومین سالی است که اتحاد کلباء در بالاترین سطح از رقابت های لیگ امارات حضور دارد و در سالهای گذشته همواره برای بقا تلاش می کرده است. تیمی که با بودجه پایینی بسته شده و قطعا توان رقابت با غول های ادنوک لیگ مانند العین، الجزیره، الشارجه، الوحده و شباب الاهلی را ندارد و افق مدیران این تیم، کسب رتبه تک رقمی و حضور در میان شش تیم برتر لیگ در فصل آینده است. برای رسیدن به این هدف بزرگ، مجیدی و کادرفنی استقلالی او این روزها سخت در حال تلاش برای آماده سازی بازیکنان جهت حضور پرقدرت در فصل بعد هستند.

این تیم که اکنون اردوی خود را در اتریش و شمال وین برپا کرده، روزی دو جلسه تمرین پرفشار تاکتیکی و بدنسازی را انجام می دهد (بجز روزهایی که بازی تدارکاتی برگزار می شود) و جلسات فنی با نمایش ویدیوهای آموزشی و... برای بازیکنان برگزار می شود که این اتفاق باعث تعجب بازیکنان و اعضای مدیریتی اتحاد کلباء شده و طبق گفته شاهدان عینی، آنها بابت برگزاری تمرینات پرفشار و جدیت مجیدی و دستیارانش روی موفقیت تیم متعجب شده و آن را بی سابقه می دانند.