اعتصاب کارمندان پست انگلیس

در ماه های اخیر افزایش هزینه های معیشتی و عدم رشد واقعی دستمزدهای کارگران و کارمندان در انگلیس اتحادیه های صنفی کارگران صنایع مختلف این کشور اعم از بخش راه آهن تا شرکتهای هواپیمایی را به برگزاری اعتصاب کشانده است.

خبرگزاری رویترز در این گزارش خود نوشته است که این اعتصابات در حالی در کشور انگلیس گسترش می یابد که که این کشور با یکی از بدترین بحرانهای تاریخ خود در زمینه هزینه های زندگی مواجه شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کارمندان بخش پست انگلیس نیز اعلام کردند در ماه های آگوست و سپتامبر اعتصاباتی را به مدت چهار روز در اعتراض به حقوق خود برگزار خواهند کرد.

 اعتصاب کارمندان پست انگلیس

خبرگزاری رویترز نوشته اعتصاب کارمندان پست جدیدترین اقدام از سوی واحدهای صنعتی درکشوری است که کارگرانش خواهان افزایش دستمزدهای خود برای جبران آثار فزاینده تورم هستند.

«اتحادیه کارگران بخش ارتباطات انگلیس» که اصلی‌ترین اتحادیه صنفی برای پیگیری مطالبات کارکنان بخش ارتباطات در انگلیس بوده و کارمندان شرکت پست این کشور را نیز نمایندگی می کند اعلام کرد در تاریخهای 26 و 31 آگوست(چهارم و نهم شهریورماه)  و همچنین هشتم و نهم سپتامبر (۱۷ و ۱۸ مهرماه)  بیش از ۱۱۵۰۰۰ هزار نفر از کارکنان شرکت‌های پستی این کشور دست به اعتصاب خواهند زد. 

این اتحادیه بیان داشت، اگر این اعتصابات اجرایی شوند بزرگترین اقدام اعتراضی صنفی که کارگران در تابستان امسال در انگلیس انجام داده اند را رقم می زند.

دیو وارد، دبیر کل این اتحادیه صنفی بیان کرد: هیچ کس این تصمیم برای اجرای اعتصاب را سرسری نمی گیرد اما کارمندان پستی دیگران طاقتشان تمام شده است. کارمندان پستی انگلیس قرار نیست متواضعانه بپذیرند که استانداردهای زندگی آنها توسط رهبران تجاری طمعکاری که کاملا خارج از گود زندگی در بریتانیای مدرن هستند در هم کوبیده شود.