دوباره داستان نگرفتن پنالتی برای استقلال شروع شد

بهتاش فریبا در خصوص شکست استقلال مقابل سپاهان در هفته اول لیگ برتر گفت: بازی از نظر فنی خیلی خوب بود و همه چیز در آن دیده شد. تاکتیک، پرس، تغییر سیستم و تعویض های خوبی را شاهد بودیم. استقلال در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد و فضاها را بست اما خط هافبک سپاهان در نیمه دوم به استقلال چربید به خصوص وینگرهای این تیم. روی گل اول کاری ندارم چه کسی توپ را لو داد به هر حال همه بازیکنان بزرگ دنیا چنین اشتباهاتی می کنند ولی بحث اینجاست که وقتی علینژاد پا به توپ شد و از خط دفاعی ما عبور کرده و پاس کات بک را داد، هافبک های ما باید سلمانی را پوشش می دادند.

او در ادامه با اشاره به بازی خوب تیم سپاهان افزود: سپاهان خیلی خوب بازی کرد و تیم سرحال تری داشت. دلیلش هم این بود که زودتر  از تیم ما شروع کرد و بازیکنانش از فشار بدنسازی خارج شده است. بدن های بچه های استقلال اما معلوم بود که هنوز از فشار تمرینات بدنسازی خارج نشده است. این طبیعی است و با گذشت چند هفته همه چیز درست می شود.

پیشکسوت استقلال با اشاره به تعویض های این تیم و پنالتی که داور برای آبی ها نگرفت تاکید کرد: تعویض های خوبی انجام شد و هرچه نیروی هجومی بود وارد زمین شد ولی خب شرایط برای گلزنی مهیا نشد. البته خطای پنالتی صد در صدی استقلال را که همه کارشناسان تایید کردند را داور نگرفت. دوباره فصل شروع  و داستان نگرفتن پنالتی ها هم شروع شد. اگر آن پنالتی گرفته می شد، استقلال برای برگشت به بازی زمان کافی داشت.

دوباره داستان نگرفتن پنالتی برای استقلال شروع شد

به هر حال بازی اول بود و بدن بچه ها هنوز شکل نگرفته است. شناخت ساپینتو از تیم هم رفته رفته بیشتر خواهد شد. هواداران ناراحت هستند، ما هم ناراحت هستیم. ولی هنوز در شروع کار هستیم و نباید ناامید شویم و هواداران باید انرژی مثبت خود را به تیم تزریق کنند. آنها مطمئن باشند که تیم شکل خواهد گرفت. مثل دوران استراماچونی که نتایج اول خوب نبود ولی رفته رفته این مربی شناخت خوبی از فوتبال ما و بازیکنان پیدا کرد و دیدید که تیمش چه فوتبال زیبایی ارائه می کرد. من خیلی خوشبین هستم و امیدوار هستم که این اتفاق هر چه زودتر رخ بدهد. در دو سه هفته آتی روی کاغذ بازی های نسبتا آسانی داریم. امیدوارم که استقلال با یک برد شیرین در انزلی، اوج گیری خود را شروع کند. تعدادی از بچه ها نبودند. استقلال هنوز کاوه رضایی را ندارد. قایدی، محبی و مرادمند هم نبودند. به نظرم از هفته سوم به بعد تیم کامل می شود.

فریبا عملکرد وینگرهای استقلال را دوباره مورد نقد قرار داده و یادآور شد: وینگرهای استقلال روز خوبی مقابل سپاهان نداشتند. سلمانی و جلالی در سمت چپ و یامگا در سمت راست نتوانستند از یار مقابل خود عبور کنند. وینگری در فوتبال روز دنیا موفق است که یار خود را در عمق از پیش رو بردارد نه عرض؛ کاری که علینژاد روی گل اول سپاهان انجام داد. وقتی دیدم حسینی نیست تعجب کردم چون یکی از بهترین های فصل گذشته بود ولی در جریان بازی دیدیم که علینژاد چقدر خوب بود و دلیل این کار چه بود. به طور کلی هافبک های سپاهان در نیمه دوم کاملا وسط زمین را از استقلال گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا جذب یک دفاع راست برای استقلال با توجه به کمبود مهره در این پست نیاز نیست گفت: ما وریا را بیخود از دست دادیم و به جذب یک دفاع راست نیاز داریم. چیزی که می تواند خیلی مهمتر باشد این است که باید سلیوا را به مرکز دفاع برگردانیم.