اولتیماتوم به باشگاه های ایرانی برای تسویه بدهی خود

مصطفی زارعی در مورد آخرین وضعیت رفع تعلیق رکن صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در مورد بحث رفع تعلیق همچنان در حال تلاش هستیم. برای تمام استانداردهای مدنظر AFC اسنادی آماده کرده و به کنفدراسیون فرستاده‌ایم. قرار است سه‌شنبه هفته آینده نیز جلسه‌ای با مسئولان AFC برگزار کنیم تا در مورد اشکالاتی که منجر به بسته شدن کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ما شده است بحث و تبادل‌نظر کنیم. امیدوارم با انجام شدن این اقدامات به زودی شاهد رفع تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای باشیم.

وی در مورد جلسه روز گذشته دبیرکل فدراسیون و مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای با مدیران استقلال عنوان کرد: به احتمال زیاد استقلال یکی از نمایندگان فوتبال ایران در فصل 2023 و 2024 لیگ قهرمانان آسیا است. به همین دلیل بحث صدور مجوز برای این باشگاه خیلی اهمیت دارد. AFC سال گذشته از استقلال ایراداتی گرفت و مانع حضور این تیم در لیگ قهرمانان شد. در جلسه روز گذشته این مسائل را آسیب‌شناسی کردیم. برخی کارها را باید خود باشگاه انجام بدهد و برخی کارها نیز باید در سطحی بالاتر از باشگاه استقلال انجام شود. 

مسئول رکن صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تصریح کرد: رایزنی‌ها انجام شده و به مسئولان استقلال گفتیم باید چه کارهایی انجام بدهند. ما نیز باید در بخش‌هایی به استقلال کمک کنیم و امیدواریم بار دیگر بحث عدم صدور مجوز پیش نیاید و نه تنها استقلال بلکه سایر باشگاه‌های ما بتوانند مجوز لازم را برای حضور در فصل‌های آینده لیگ قهرمانان آسیا به دست آورند.

اولتیماتوم به باشگاه های ایرانی برای تسویه بدهی خود

زارعی در خصوص اینکه با توجه به قطعی شدن رأی پرونده آندره‌آ استراماچونی اکنون باشگاه استقلال باید برای کسب مجوز حرفه‌ای طلب این مربی را نیز پرداخت کند، گفت: قطعاً. یکی از مواردی که باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای نیاز به این دارند این است که هر بدهی‌ای تا 10 دی اعلام وصول شد، تا 11 فروردین سال آینده پرداخت کرده یا در این مورد با طلبکار توافقی داشته باشند. اگر پرونده جدیدی در این مورد باز شد، قطعاً باشگاه باید آن را پرداخت کرده و یا با طلبکار به توافق برسد و آن توافق‌نامه را برای AFC  ارسال کند.

مسئول رکن صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تصریح کرد: قرار بود در این هفته با هم جلسه داشته باشیم اما به این دلیل که مدیران پرسپولیس درگیر مسابقه روز گذشته بودند، این اتفاقی نیفتاد. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در اولین فرصت ممکن این جلسه برگزار شود.

زارعی در مورد اینکه آیا با سایر باشگاه‌ها به جز سرخابی‌ها نیز جلسه‌ای برگزار خواهد کرد، گفت: اولویت ما با باشگاه‌هایی است که سال گذشته نتوانستند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند و درخواست آنها توسط AFC رد شد. گل‌گهر نیز یکی از همین باشگاه‌ها است. اولویت دوم باشگاه‌هایی هستند که احتمال دارند سال آینده نماینده ایران در لیگ قهرمانان باشند. سپس سراغ تیم‌ها می‌رویم و به امید خدا در چند ماه آینده سعی می‌کنیم جلساتی با همه تیم‌ها برگزار کنیم.

وی درباره اینکه AFC چه زمانی نظر نهایی خود را در مورد مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اعلام خواهد کرد، پاسخ داد: 10 خرداد سال آینده.