پولادگر: دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک تعلیق نمی‌شوند

محمد پولادگر در خصوص عملکرد وزارت ورزش در هفته دولت، عنوان کرد: در این یکسال افتخارات زیادی کسب شد. در این دوره مدال‌های زیادی کسب شد و در بین این افتخارات برخی برای اولین بار رخ داد مانند مدال جهانی بوکس. در وزنه‌برداری، هندبال، والیبال و ... در بخش بانوان افتخاراتی کسب شد که برای اولین بار است و این نشان می‌دهد دوران طلایی بانوان شروع شده است.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره نتایج کاروان در بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: ما نسبت به قبل بزرگترین کاروان را داشتیم و در رده سوم قرار گرفتیم. در جهان ورزش بیشترین آسیب را دید و اینکه کشورها بتوانند ورزش خود را بعد از کرونا حفظ کنند توانمندی است که ما هم با حضور قدرتمند در مسابقات شرکت کردیم. کسب جایگاه سومی ارزشمند است البته حضور رشته‌های پارا به حفظ این جایگاه کمک کرد. حضور بانوان هم در والیبال، هندبال و وزنه‌برداری هم حائز اهمیت است.

پولادگر که در گفت‌وگوی ویژه خبری حضور داشت، ادامه داد: ما در بسیاری از رشته‌ها در رده‌های پایه بانوان شاهد سرمایه‌گذاری فدراسیون‌ها بودیم که حالا نتایج آن را می بینیم. افتخارات رشته‌های تیمی بسیار ارزشمند بوده و این نشان می‌دهد برنامه‌ریزی هوشمند صورت گرفته است. بهترین پاسخ به سم‌پاشی‌ها و دشمنی‌ها حضور موفق بانوان در میادین است و ما روز به روز شاهد این افتخارات هستیم. والیبال سرمایه‌گذاری خوبی در بانوان داشته و نایب‌قهرمانی در قونیه افتخار بزرگی است.

 پولادگر: دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک تعلیق نمی‌شوند

وی درباره بلاتکلیفی فدراسیون‌های ورزشی، گفت: در این یکسال ۱۱ مجمع انتخاباتی برگزار کردیم. ۵۸ مجمع فوق‌العاده و سالیانه برای فدراسیون‌ها گذاشتیم. دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک تعلیق نشده و نخواهند شد. ژیمناستیک از فردا زمان ثبت‌نام از نامزدها اعلام خواهد شد. ژیمناستیک یک سال پیش دوره ریاست قبل به اتمام رسید و رئیس قبلی شرایطی را رقم زد که نتوانستیم انتخابات را برگزار کنیم. اینکه مجامع قبل از پایان دوره ۴ ساله باشد امکان‌پذیر است اما تبعاتی دارد که می‌توان به اعتراض نامزدها اشاره کرد که ممکن است بگویند عدالت نیست.

معاون وزیر ورزش همچنین با بیان اینکه چند فدراسیونی که با سرپرست اداره می‌شوند هر کدام شرایط خاصی دارند، خاطرنشان کرد: فوتبال در اختیار ما نیست و شرایطی ایجاد شده که تصمیم به برکناری رئیس گرفتند و سرپرست معرفی شد. اساسنامه این فدراسیون جداست. هیچ کسی نمی‌خواهد فدراسیون‌ها با سرپرست اداره شوند اما همین ۶ فدراسیون که گفته شد رویدادهایشان متوقف نشده است.

پولادگر در خصوص تشکیل فدراسیون جدید آمادگی جسمانی، گفت: قبلا این تصمیم گرفته شده و مربوط به چند سال پیش است. این اتفاق در جهت تقویت این رشته است.