تکلیف ما برگزاری انتخابات به بهترین شکل است

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مورد نایب قهرمانی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مسابقات پسران زیر ۱۸ سال آسیا در تهران اظهار داشت: کسب نایب قهرمانی را به این تیم تبریک می‌گویم و معتقدم نایب قهرمانی کمتر از قهرمانی نیست. تیم نوجوانان ایران سهمیه جهانی کسب کرده که اقدام ارزشمندی است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از طرف وزارت ورزش به رئیس فدراسیون خسته نباشید می‌گویم. داورزنی و فدراسیون 10 روز کامل درگیر این مسابقات هستند. وی حتی مدت کوتاه‌تری در قونیه ماند تا به ایران برگردد و به اصطلاح بالای سر مسابقات باشد.

سجادی گفت: میزبانی به بهترین شکل ممکن انجام شد. دوست داشتیم تیم ایران در تهران قهرمان شود ولی هر تیمی که بهتر بازی کند و هماهنگ‌تر باشد در پایان برنده خواهد شد. در بازی فینال فرایند بازی تیم ژاپن بهتر از ایران بود و درنهایت برنده شد.

وی ادامه داد: اتفاقات زیادی امروز در والیبال افتاد. تیم والیبال جوانان ایران در بحرین موفق شد تیم ژاپن را شکست دهد. در تهران شاهد برگزاری مسابقات جوانان زیر ۱۸ سال آسیا هستیم و تیم ملی والیبال بانوان ایران هم در کاپ آسیا تیم کره را شکست داد.

تکلیف ما برگزاری انتخابات به بهترین شکل است

سجادی گفت: باختن همیشه هم بد نیست و فدراسیون والیبال قطعا تلاش خواهد کرد تا تیم نوجوانان ایران را برای شرکت در مسابقات جهانی آماده کند. قول می‌دهم خیلی بهتر از سال‌های گذشته از والیبال حمایت کنیم.

وی در  مورد بودجه فدراسیون‌ والیبال هم گفت: بودجه فدراسیون ها جوابگوی نیازهای آن‌ها نیست ولی خوشبختانه فدراسیون والیبال با سایر فدراسیون‌ها متفاوت است و داورزنی هیچ‌گاه وزارت ورزش را برای مسائل مالی تحت فشار نگذاشته است.

سجادی در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک و اینکه صالحی امیری گفته اگر به تعویق بیفتد مقصر وزارت است افزود: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دو تیم همکار و مدیریتی در ورزش هستند. هیچ وقت اجازه نمی‌دهم بگویم چه کسی مقصر است همه فدراسیون‌ها، انجمن ها، باشگاه ها و در راس آنها وزارت همه همکاری می‌کنند و هیچ کس به دنبال مقصر نیست. ما یک تکلیف قانونی داریم که باید به بهترین شکل انتخابات برگزار شود. پولادگر هم همیشه اشاره کرده‌ که یکی از نشانه های موفقیت این است که انتخابات در موعد مقرر و با نظم برگزار شود. 

وزیر ورزش درباره انتخابات بدمینتون افزود: بدمینتون انتخابات ندارد. چهار سال قانونی تمام شده و فردا مجمع آن است. در آن مجمع تصمیم گرفته می‌شود که چه کسی سرپرست شود. فکر می‌کنم قرار است خود پوریا انتخاب شود. مجمع رای می‌دهد و دوره سرپرستی آغاز می‌شود. 

او در پاسخ به این سوال که در این صورت مجمع از وجاهت خواهد افتاد ادامه داد: نه مجمع انتخاباتی المپیک به یک فدراسیون المپیکی مربوط نیست. هنوز فرصت است. خود من تعداد فدراسیون‌ها المپیکی و غیر المپیکی را روی کاغذ ننوشتم. ما یک تکلیف قانونی داریم. ریاست فدراسیون که ۴ سالش تمام شده باید سرپرست برای آن انتخاب کنیم. حالا اینکه انتخابات کمیته با اتمام دوره بدمینتون یکی شده بدشانسی کار است. تنظیم ما که نیست. 

وی در مورد برگزاری یا برگزار نشدن انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: باید روز انتخابات برسد و آن روز دقیقا مشخص می‌شود. خواهش می‌کنم این پیش داوری ها را نکنید. همه شما باتجربه هستید و انتظار صحبت‌های پخته تری دارم. بدمینتون پرسیدید پاسخ دادم اما برخی رسانه ها متفاوت منعکس می‌کنند. 

وی گفت: می‌دانیم که کجا و در چه شرایطی باید بیشتر در خدمت فدراسیون‌ها باشیم. امیدواریم در سال جدید نسبت به افزایش بودجه والیبال تجدید نظر شود. خیلی از رشته ها مثل والیبال تیمی هستند. یک سفر معمولی حتی داخلی هزینه زیادی دارد و قابل مقایسه با سال گذشته نیست. ما هم نسبت بودجه ای که افزایش داشتیم آنهم ۹ درصد بوده در خدمت آنها خواهیم بود. 

وی در مورد فدراسیون سوارکاری هم گفت: برای سوارکاری هم جلسه ای داشتیم، مذاکراتی شد و در حال بررسی هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد. 

سجادی در پاسخ به این سوال که برای حضور زنان در ورزشگاه ها الزام وجود دارد یا خیر گفت: باز هم این مطلب را دوباره بررسی کردم با فدراسیون فوتبال صحبت کردیم. مسئول بین المللی هم توضیحاتی دادند. این الزام و این که از بیرون برداشت شده که الزام یا اجبار است تعهدی است که در سال‌های گذشته همکاران ما، وزیر قبلی یا دوستان قبلی فدراسیون تفاهمی با مراجع بین‌المللی کردند. امضایی شده و قبول کردند که این اتفاق بیفتد. ما هم تاکنون با رفتار و اعمال نشان دادیم که هر کجا که توان و شرایط استاندارد و صحیح فراهم بوده امکاناتی از قبیل پارکینگ و فضای استقرار زنان حضور داشتند. پیشنهاد شده الان که لیگ شروع شده تا پایان لیگ برنامه ریزی کنیم تا این تعهد محقق شود. این اتفاق قرار نیست از بازی اول اتفاق بیفتد.