اسطوره محبوب هواداران استقلال ساپینتو را شست و پهن کرد

عباس سرخاب پیشکسوت استقلال شرایط این روزهای استقلال در آستانه بازی مقابل مس کرمان اظهاراتی را مطرح کرد:

اوضاع استقلال در دو بازی اول را چطور ارزیابی کردید؟

من از بازی سپاهان شروع می کنم. استقلال در بازی اول با کیفیت یک مدعی ظاهر نشد و برعکس، سپاهان تیمی منسجم، با برنامه و دارای استراتژی بود و به راحتی از فضای پشت مدافعان استفاده کردند و دو بر صفر هم برنده شدند.

چرا استقلال به این راحتی شکست خورد؟

متاسفانه ما عادت کرده ایم بگوییم تیم ها در هفته های اول هماهنگی و شرایط جسمی لازم را ندارند در حالی که این صحبت ها تاریخ مصرف گذشته اند و امروز همه لیگ ها از روز اول با قدرت شروع میشود. چطور سپاهان هماهنگ بود؟ آنها از نظر بدنی آماده بودند ولی استقلال که اردوی داخل و خارج از کشور داشت و بازیهای تدارکاتی هم انجام داده بود هیچ یک از این دو را نداشت؟ این وضعیت در لیگ امسال که سخت تر از سال گذشته است می تواند برای استقلال دردسرساز شود.

از چه نظر؟

وقتی شما با این تصور که حالا ۵ بازی اول را فرصت داریم تا هماهنگ شویم به مسابقات وارد شوید یک مرتبه می بینید بین ۸ تا ۱۰ امتیاز را از دست داده اید و رقبا فاصله شان را زیاد کرده اند. آن وقت دیگر رسیدن به بالای جدول کار آسانی نیست.

بازی در انزلی چطور بود؟

با اینکه حریف تیم تازه لیگ برتری شده بود و تجربه لازم را نداشت اما باز در نیمه اول بر استقلال برتری داشت، چون استقلال کیفیت لازم را نداشت. ما بازهم به حریف فضا می دادیم و کناره های تیم محل تاخت و تاز بازیکنان ملوان بود. البته نیمه دوم شرایط بهتر شد.

دلیلش تعویض ها بود؟

بله! با ورود چند بازیکن وضعیت برگشت و نتیجه دلخواه به دست آمد. اما سوال اینجاست چرا یک تیم بعد از ۴۰ روز تمرین با نفرات حاضر در اردو بیشتر از هرچیز به نفرات تازه واردش میدان می دهد؟ محبی تازه به تیم اضافه شده و با نفرات دیگر هماهنگ نیست. پس از آن هایی که در این مدت با استقلال تمرین کردند کجا هستند؟ چطور قایدی با دو جلسه تمرین بازی می کند؟ اینها نشان می‌دهد که سرمربی تیم استراتژی خاصی ندارد و دلخوش به خلاقیت بازیکنان است. اگر قرار است استقلال با تکیه بر خلاقیت محبی و مهدی قایدی نتیجه بگیرد چه لزومی داشت یک میلیون دلار هزینه کنیم تا کادر فنی عوض شود؟ می‌شد با یک مربی داخلی تیم را جمع و جور کرد و بر اساس خلاقیت بازیکنان به میدان فرستاد.

با این شرایط استقلال در لیگ امسال قهرمان می شود؟

من چشمم از این تیم با این وضعیت آب نمی خورد و بعید می دانم استقلال با این شرایط بدون استراتژی فنی به مقصد برسد. نکته مهم اینجاست که تعداد نفرات انتخاب شده هم روی اصول نیست. ما خط حمله را تقویت کردیم بعد دیدیم در دفاع مشکل داریم و آن را تقویت کردیم. بعد دیدیم دفاع خوب است حالا هافبک کم داریم.

منظور شما مازاد اعلام شدن مطهری و حسینی است؟

بله! به این نوع تیم بستن می گویند محلی یا دیمی! مثل اینکه یک نفر از کنار زمین رد می شود به او می گویند بازی بلدی و او را جذب می کنند و تا نفر بهتر می آید به قبلی میگویند حالا تو برو و نفر جدید را می آورند. پولی که برای این بازیکنان هزینه می شود که پول شخصی نیست. این پول، پول سهام مردم است که ریال به ریال جمع کردند و با آن سهام خریدند تا سهامدار شوند. این کار قشنگ نبود.

مشکل از کجاست؟

از مدیریت! کاملا مشخص است مدیریت در بحث یارگیری هیچ هماهنگی با کادر فنی نداشته و کادر فنی هم لابد برایش اهمیتی نداشته که نسبت به این مسائل حساس شود. برای همین بی برنامه خرید کردند. در مجموع این شرایط برای استقلالی که میخواهد از عنوان  اش دفاع کند مطلوب نیست. در خور نام قهرمان نیست.

بازی بعدی مقابل مس کرمان را چطور پیش بینی می کنید؟

مس کرمان تازه به لیگ برتر آمده و در دو بازی اول نشان داده خط حمله قوی دارد. قطعاً بازی آسانی پیش روی استقلال نیست.

از این تیم شناخت دارید؟

شناخت زیادی ندارم اما این را می دانم فوتبالیست های خطه کرمان که اصطلاحاً در منطقه دو کشور یا منطقه کویری کشور رشد کرده‌اند اغلب قدرتی و فیزیکی هستند. فوتبالیستهای با توانایی بالا و تکنیک مطلوب. امیدوارم استقلال بعد از ۱۸۰ دقیقه حضور در لیگ برتر لااقل در بازی سوم استراتژی داشته باشد. در غیر اینصورت ممکن است این باره در خانه ضربه بخورد.

اسطوره محبوب هواداران استقلال ساپینتو را شست و پهن کرد