قربانزاده:ریز جزئیات قرارداد‌های سرخابی‌ها فعلا منتشر نمی‌شود

برنامه مجله فوتبال امشب با موضوع بازگشایی نماد استقلال و حاشیه های احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال از سوی فدراسیون جهانی فوتبال روی آنتن زنده شبکه خبر رفت.

محمدی مجری برنامه در ابتدا از دیدار تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان صحبت کرد.سپس از شروع مسابقات هفته سوم لیگ برتر صحبت کرد.همچنین قرار است فردا تیم نساجی مازندران در زمین خودش در استان مازندران از حریفان خود میزبانی کند.

سپس مجری برنامه از بازگشایی نماد باشگاه استقلال صحبت کرد.نماد این باشگاه از ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه امروز بازگشایی شد.نماد پرسپولیس نیز اوایل هفته آینده منتشر می شود.

طبق اعلام سازمان فرابورس قرار است تا قرارداد های بازیکنان سرخابی در سامانه کدال منتشر شود.البته با اعلام کارشناسان انتظار میرود افشای این اطلاعات در پایان فصل نقل و انتقالات انجام شود.

سپس حسین قربانزاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی در ارتباط زنده برنامه شرکت کرد و در ارتباط با سهام سرخابی های پایتخت گفت:جزئیات قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم های سرخابی پایتخت باید به سازمان خصوصی سازی فرستاده شود و نسخه ای از قرارداد دو باشگاه در اختیار سازمان خصوصی سازی و فرابورس قرار بگیرد.اما نسخه ای که در سامانه کدال منتشر می شود با توجه به این موضوع تنها این دو باشگاه در فرابورس هستند و باشگاه های بزرگ دیگری مانند مس و فولاد و ... در این بازار حاضر نیستند ، نمی توانیم ریز قرارداد بازیکنان و کادر فنی را منتشر کنیم.پس در این مرحله خبری از انتشار ریز جزئیات قرارداد ها نیست.

قربانزاده افزود:قرار بوده سایر تیم ها نیز ریز جزئیات قرارداد هایشان را به اطلاع ما برسانند و اگر این کار را انجام ندهند ممکن است نمادشان در بورس و فرابورس و هر بنگاه تجاری دیگری به حالت تعلیق درآید.

پس از صحبت های قربانزاده گزارشی از دیدار اسکوچیچ و علی پروین در مرکز ملی فوتبال به مناسبت روز پزشک پخش شد.در جریان این گزارش پروین گفت:یادمان نرود که اسکوچیچ تیم ملی را با چه وضعیتی به جام جهانی فوتبال 2022 قطر رساند.

در ادامه گزارش استیلی مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان درباره برنامه این تیم در فیفا دی گفت:از 20 تا 27 شهریور اردوی داخلی با بازیکنان داخلی برگزار می شود و 4 و 5 مهر دو بازی بین المللی در اتریش برگزار خواهیم کرد.سپس اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال از برطرف شدن مشکلات فدراسیون فوتبال گفت.

اسکوچیچ هم در ادامه این گزارش صحبت کرد و اظهار کرد:هدفم صعود به مرحله بعدی مسابقات جام جهانی 2022 قطر همراه تیم ملی فوتبال ایران است و به آنقدر مشغول به کارم هستم که به صحبت های یک کاندیدا مانند تاج که گفته بود کی روش را به ایران خواهم آورد ، دقت نمی کنم.

در ادامه مجری برنامه از خبر شایعه رد صلاحیت یکی از کاندیدا های انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کرد و در ادامه به احتمال تعلیق این فدراسیون پرداخت.به همین دلیل صادق رئیسی کیا کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در ارتباط زنده با برنامه شبکه خبر حاضر شد و گفت:اگر شخص ثالث ای در مسائل فدراسیون فوتبال دخالت کند امکان تعلیق فدراسیون فوتبال کشورمان وجود دارد.اما در برخی موارد مانند نمایندگان مجلس و دستگاه های بارزسی این موضوع صدق نمی کند چراکه در همه جای دنیا این بحث وجود دارد.

قربانزاده:ریز جزئیات قرارداد‌های سرخابی‌ها فعلا منتشر نمی‌شود

رئیسی کیا در ادامه درباره نقش کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال درباره حاشیه های انتخاباتی گفت:در طول زمان ثبت نام نامزدها تا انتخاب فردی به عنوان رئیس تمامی مسائل نظارتی فدراسیون برعهده این کمیته بدوی خواهد بود و در طول این مدت صلاحیت این کمیته از بین نخواهد رفت.پس اگر در طول این مدت هرکدام از نامزد ها جرمی را انجام دهند یا تعقیب قضایی شکل بگیرد کمیته بدوی از سوی فیفا این اجاره را دارد تا او را از روند انتخابات کنار بگذارد.البته این موضوع نیز مهم است که نتایج اعضای کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال پس از انتخاب رئیس در کمیته اخلاق قابل بررسی است.

همچنین در بخشی دیگری از این برنامه جواد واحدی مجری برنامه از مشکلات تیم های خراسان در سال های اخیر در فوتبال کشور صحبت کرد. تیم هایی مانند ابوموسلم که نزدیک به یک دهه است دیگر خبری از آن ها نیست و یا تیم پدیده که فصل پیشین لیگ برتر سقوط کرد و به لیگ یک رفت و در آن جا نیز وضعیت خوبی ندارد.

در ادامه در ارتباطی زنده اصولی رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی درباره مشکلات باشگاه های خراسان اظهار کرد:طبق اساسنامه هیئت های فوتبال استانی این اجازه را ندارند تا مسئولیت و حمایت از باشگاه ها را برعهده بگیرند.در استان ما نیز از تیم های فوتبالی از طریق بنگاه های درآمدزایی دولتی حمایت نمی شود.ما برای حمایت و بهتر شدن اوضاع فوتبال در استان خراسان از نهاد هایی همچون مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری تقاضای کمک داریم.