جلسه سرنوشت‌ساز در فدارسیون فوتبال؛ «مهدوی‌کیا» و «اسکوچیچ» ابقا می‌شوند؟

۶ روز از انتخابات پرماجرای فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به عنوان ریاست فدراسیون می‌گذرد و با توجه به صحبت‌های مطرح شده پیش از برگزاری انتخابات و احتمال برکناری دراگان اسکوچیچ، همگان در انتظار تصمیم رئیس جدید فدراسیون فوتبال هستند. هر چند که تاج بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون سعی کرده که موضع سکوت را در پیش بگیرد و نسبت به شایعات پیرامون برکناری اسکوچیچ و یا انتخاب کی‌روش واکنشی نداشته است.

دراگان اسکوچیچ در آستانه فیفادی سپتامبر و برای رویارویی تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های ملی اروگوئه و سنگال، فهرست اولیه خود را به صورت محرمانه به مدیران فدراسیون ارائه کرده تا فرآیند اخذ ویزای کشور اتریش برای ملی‌پوشان انجام شود. اما با وجود لیست ارائه شده از سوی اسکوچیچ، هنوز جایگاه این سرمربی کروات روی نیمکت تیم ملی محکم نبوده و احتمال برکناری‌اش در فاصله کمتر از ۳ ماه تا آغاز جام جهانی وجود دارد.

مهدی محمدنبی نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال روز گذشته در واکنش به شایعات پیرامون برکناری اسکوچیچ توضیح داد: «هرروز این سوال را جواب دادم. انفرادی تصمیم نمی‌گیریم و هرگونه تصمیمی در هیئت‌رئیسه گرفته می‌شود. این موضوع تاکنون در دستور جلسه هیئت‌رئیسه نبوده است».

داوود پرهیزکار سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال هم امروز در نامه‌ای به اعضای هیات‌رئیسه اعلام کرده که قرار است فردا نخستین جلسه هیات‌رئیسه با حضور اعضای جدید از جمله مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده و محمدرضا ساکت در محل ساختمان فدراسیون فوتبال برگزار شود. جلسه‌ای که می‌تواند خروجی‌های بسیار مهمی داشته باشد و شاید در این جلسه، سرنوشت نهایی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران هم مشخص شود!

آینده مبهم «مهدوی‌کیا»؛ موشک از تیم امید رفتنی شد؟

مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید ایران که با انتخاب شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به این سمت منصوب شد، بعد از عزل رئیس فدراسیون، شایعات زیادی درباره پایان همکاری‌اش با تیم امید مطرح بود، اما در نهایت مهدوی‌کیا در سمت خود ماندنی شد. او حالا چالش جدیدی را در مقابل خود می‌بیند و آن‌هم پایان مدت قراردادش با فدراسیون فوتبال است.

تیم امید ایران قرار بود راهی مسابقات کشور‌های اسلامی شود که در نهایت با تصمیم کادرفنی، حضور در این مسابقات منتفی شد. تیم امید این فرصت را دارد تا در فیفادی پیش‌رو در ماه سپتامبر اردوی تدارکاتی برگزار کند، اما با توجه به نامشخص بودن شرایط کادرفنی، برگزاری این اردو در هاله‌ای از ابهام است. ضمن آنکه قرار بود پیش از اعزام تیم ملی بزرگسالان به اردوی تدارکاتی به میزبانی کشور اتریش، دوئلی دوستانه میان شاگردان اسکوچیچ و مهدوی‌کیا برگزار شود که فعلاً این دیدار هم به دلیل مشخص نبودن شرایط همکاری مهدوی‌کیا با فدراسیون، ملغی شده است.

مهدی محمد نبی نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال، نسبت به همکاری یا قطع همکاری با مهدی مهدوی‌کیا هم واکنش نشان داد و گفت: «پیگیر هستیم که با کادر قبلی یا کادر جدید یک جمع‌بندی داشته باشیم. تا نهایتا دو هفته آینده تکلیف مشخص می‌شود».

جلسه سرنوشت‌ساز در فدارسیون فوتبال؛ «مهدوی‌کیا» و «اسکوچیچ» ابقا می‌شوند؟

اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال احتمالاً در جلسه فردای خود تصمیم‌گیری‌هایی در حوزه تیم‌های ملی انجام می‌دهند که باید دید در نهایت سرنوشت اسکوچیچ و مهدوی‌کیا چه خواهد شد و آیا این دو سرمربی به کار خود در تیم‌های ملی بزرگسالان و امید ایران ادامه می‌دهند یا خیر.