تحرکات عجیب و مشکوک علیه سرمربی پرتغالی استقلال!

 استقلال همان زمان که با فرهاد مجیدی به صدر جدول رسیده بود، منتقد داشت. آنها از این گلایه داشتند که تیم فرهاد مجیدی زیبا بازی نمی‌کند. با این‌ حال، استقلال با فرهاد مجیدی با همان سبک و سیاق جام قهرمانی را بالای سر برد تا فرهاد مرد محبوب نیمکت استقلال شود. درست در همان زمانی که شاگردان فرهاد مجیدی جام قهرمانی را بالای سر می‌بردند، دیگر کسی کاری به زیبا بازی‌نکردن تیم فرهاد مجیدی نداشت و همه از قهرمانی او تمجید می‌کردند.در این فصل، ورق برگشته‌؛ فرهاد رفته و ریکاردو ساپینتو پرتغالی به‌عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شده است. از این مرد پرتغالی هم درست مثل فرهاد مجیدی انتقاد می‌شود؛ با این تفاوت که تیم فرهاد مجیدی بیشتر تمرکزش را روی گل‌نخوردن گذاشته بود، ولی این بار انتقاد می‌شود که تیم ساپینتو کارهای دفاعی را بی‌خیال شده و تیم انسجام را از دست داده است. کار برای ساپینتو تا جایی پیش رفت که حتی شایعه شد اگر او برابر نساجی هم برنده نشود، قرار است عوض شود و مربی دیگری جایش را بگیرد. اتفاقا از استراماچونی، مربی ایتالیایی و سابق استقلال هم به‌عنوان یکی از گزینه‌ها نام برده می‌شد.

عجیب آنکه تیم ساپینتو وضعیت بدی در جدول نداشت و بروز چنین شایعاتی مشکوک به نظر می‌رسید. در دیدار با نساجی معادلات کاملا عوض شد. تیم استقلال برخلاف دو بازی قبلی، نه‌تنها این بار موفق به گل‌زنی آن‌هم سه بار شد، بلکه توانست بازی سراسر هجومی و تماشاگرپسندی را هم به نمایش بگذارد. منتقدان این مرد پرتغالی که تا قبل از بازی اعتقاد داشتند او باید عوض شود، یکباره حامی‌اش شدند و خواسته‌اند به او زمان بیشتری داده شود. نکته‌ای که داستان این مرد پرتغالی در استقلال را عجیب‌تر می‌کند، این است که او اتفاقا در مقایسه با دیگر مربیان خارجی و محبوبی که به استقلال آمده، تا به اینجای فصل آمار بسیار بهتری داشته است.ساپینتو در شش بازی حضورش روی نیمکت استقلال، ۱۱ امتیاز همراه آبی‌ها به دست آورده است. به عبارت بهتر، سه برد، دو مساوی و یک باخت کارنامه سرمربی پرتغالی همراه آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم بوده که در قیاس با دو سرمربی خارجی استقلال در سال‌های اخیر، مشخص می‌شود که برگ برنده در دستان ساپینتو است. آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی محبوب آبی‌ها، در شش بازی ابتدایی خود توانست تنها شش امتیاز به دست آورد و استقلال با هدایت او، یک‌ بار در شش دیدار نخست به پیروزی رسید و سه تساوی و دو باخت در کارنامه شاگردان استراماچونی به چشم می‌خورد تا ساپینتو نسبت به این سرمربی ایتالیایی عملکرد بهتری داشته باشد.

وینفرد شفر، سرمربی آلمانی سابق استقلال نیز از حیث نتیجه‌گیری در شش بازی نخست عملکرد ضعیف‌تری نسبت به ساپینتو داشت. شفر در شش بازی نخست، دو پیروزی به دست آورد، سه تساوی داشت و یک شکست را هم همراه آبی‌پوشان پایتخت تجربه کرد تا اندوخته‌ای ۹ امتیازی را از شش بازی اول حضورش روی نیمکت استقلال به دست آورد. رولند کخ آلمانی، دیگر سرمربی خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر هم در شش بازی اول خود در لیگ دوم هشت امتیاز گرفته بود. آبی‌پوشان پایتخت به تعطیلات فیفادی رفته‌اند و ریکاردو ساپینتو هم برای دیدار با خانواده‌اش از ایران خارج شده، اما قرار است خیلی زود تمرینات استقلال از سر گرفته شود و بازیکنان از سوی ساپینتو فراخوانده شده‌اند و طبق آخرین خبرها قرار است از روز جمعه تمرینات آماده‌سازی آبی‌پوشان پایتخت در غیاب شش بازیکن ملی‌پوش آغاز شود.استقلالی‌ها در هفته هفتم لیگ برتر که بعد از اتمام فیفادی ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، باید در سیرجان و در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز به مصاف گل‌گهر بروند. تیمی که توانسته در ۱۵ بازی اخیر خود در لیگ برتر با هدایت امیر قلعه‌نویی شکست‌ناپذیر باشد و با توجه به شانس بالای صدرنشینی دو تیم، نتیجه تقابل هفته هفتم بسیار حائز اهمیت است.

تحرکات عجیب و مشکوک علیه سرمربی پرتغالی استقلال!