ستاره استقلال جام جهانی را از دست داد

بی‌تعارف شانس بازیکنانی که از فهرست مسافران اتریش حذف شده‌اند برای رسیدن به جام جهانی اندک است و کارلوس کی‌روش از میان همین اسامی نام بازیکنان منتخب خود را معرفی خواهد کرد. گرچه مصدومیت‌های احتمالی در انتخاب بازیکنان جدید اثرگذار خواهد بود، اما ذهن سرمربی تیم ملی معطوف به همین دایره بازیکنان است تا از بین آن‌ها ۲۴ بازیکن منتخب را برگزیده و راهی جام جهانی کند.

در واقع باید ۳ بازیکن دیگر نیز از فهرست نهایی کنار گذاشته شوند که از ترکیب تیم ملی در دو بازی تدارکاتی آتی مقابل اروگوئه و سنگال می‌توان به تمایلات سرمربی تیم ملی برای انتخاب بازیکنان منتخب پی برد.

۲۷ بازیکنی که اکنون در اردوی اتریش حضور دارند، بی‌شک از شایستگی‌های لازم برای حضور در جام جهانی برخوردارند، اما بی‌انصافی است اگر جامانده‌ای همچون سیاوش یزدانی را در میان مردانی قرار ندهیم که شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام جهانی را داشتند.

یزدانی که اکنون در استقلال نیز وضعیت نامناسبی دارد و مشخص نیست از چه زمانی قادر به بازی در ترکیب خواهد بود، فصل پیش آن قدر درخشید که دراگان اسکوچیچ راهی جز دعوت از او به تیم ملی پیش روی خود ندید. مدافع آبی حتی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی نیز به میدان رفت تا یک خطر بالقوه برای مدافعانی همچون کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده باشد که در قلب دفاع تیم ملی احساس بی‌رقیبی می‌کردند.

یزدانی فصل پیش تا قبل از اینکه ناگهان به سوی ملوان برود تا دوران سربازی را سپری کند، یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ بود. وضعیتی که از فصل قبل‌تر از آن با خود به ارث آورده بود و در حقیقت آمادگی او تا روزی که در ترکیب استقلال به میدان رفت حاصل ماه‌ها تمرین و ممارست و قرار گرفتن در بالاترین سطح آمادگی بود. در واقع یزدانی درخشش خود را از فصل بیستم آغاز و به فصل بیست و یکم کشاند و چنانچه این روند ادامه می‌یافت و او از حضور در ترکیب استقلال محروم نمی‌شد چه بسا امروز به‌عنوان یکی از گزینه‌های نزدیک به ترکیب اصلی تیم ملی از او یاد می‌شد.

تبریک رئیس‌جمهور به تیم ملی کشتی آزاد

این فرصت در حالی از ستاره خط دفاع استقلال سلب شد که از نظر فیزیکی با متر و معیار‌های کارلوس کی‌روش نیز همخوانی داشت و تردیدی نباید به ذهن راه داد که اگر یزدانی در کوران بازی قرار داشت کی‌روش او را با خود به جام جهانی هم می‌برد. جدایی یزدانی از استقلال و گذران دوران سربازی در زمانی نامناسب رخ داد و شاید اگر مدیران باشگاه استقلال قدری در قبال این بازیکن آینده‌نگری به خرج می‌دادند یزدانی بواسطه استمرار حضور در میادین فوتبال در لباس هر تیمی بود به تیم ملی فراخوانده می‌شد تا مزد سال‌ها تلاش و مرارت خود را با حضور در جام جهانی بگیرد، اما محاسبات غلط و وعده‌های توخالی باعث شد تا یکی از بهترین‌های استقلال در سال‌های اخیر از حضور در جام جهانی فوتبال محروم شود. اکنون که ممکن است استقلال با حذف حردانی، جلالی و حتی حسینی بدون سهمیه در جام جهانی دیده شود، بودن یزدانی در اردوی تیم ملی یک نقطه اطمینان‌بخش محسوب می‌شد تا خیال آبی‌ها بابت حضور قطعی یکی از بازیکنان خود در آوردگاه قطر آسوده باشد، اما وقفه‌ای که در ماه‌های اخیر به وجود آمد به سدی در برابر این مدافع خوش اندام تبدیل شد تا دست کارلوس کی‌روش نیز برای دعوت دوباره از او به تیم ملی بسته شود و دست نیاز به سوی بازیکنانی دراز کند که بی‌شک از درجه فنی نسبت به یزدانی در اوج فرسنگ‌ها دورترند.