کلاس درس ۷ ساعته کارلوس کی روش مقابل بهترین تیم آفریقا

تیم تحت هدایت کارلوس کی روش یک بار دیگر نمایش قابل قبولی را مقابل سنگال پرستاره ارائه داد.

به گزارش پارس فوتبال، بدون‌شک تیم ملی سنگال در حال حاضر بهترین و پرستاره ترین تیم قاره آفریقا محسوب می‌شود. آنها چندی پیش در فینال رقابت های جام ملت های آفریقا با غلبه بر مصر در ضربات پنالتی بر بام این قاره ایستادند.

در ادامه سنگال در مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی یک بار دیگر با تیم ملی مصر تحت هدایت کارلوس کی روش مواجه شد. مصری ها در بازی رفت با گل به خودی آلیو سیس در دقیقه 4 از حریف خود پیش افتادند. کی روش در آن مسابقه یک بار دیگر نبوغ خود را به نمایش گذاشت و مصر با دفاعی بی نقص در ادامه بازی، به یک پیروزی ارزشمند دست یافت.

در بازی برگشت اما نتیجه مشابهی رقم خورد و این سنگال بود که موفق شد با یک گل به پیروزی برسد تا کار به وقت های اضافه و در نهایت ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات مرگبار و البته 50-50 پنالتی هم این سنگال بود که با بهره بردن از مزیت میزبانی به پیروزی رسید و راهی جام جهانی شد.

در واقع اگر چه مصر تحت هدایت کارلوس کی روش دو شکست تلخ را مقابل سنگال و شاگردان آلیو سیسه تجربه کرد اما تیم او هرگز دست و پا بسته نشان نداد و یک حریف گردن کلفت برای سنگالی بود که اکثر بازیکنان این تیم در سطح اول فوتبال اروپا و لیگ برتر انگلیس به میدان می روند.

کی‌روش این بار به عنوان سرمربی تیم ملی ایران مقابل سنگال قرار گرفت و یک بار دیگر نشان داد به این راحتی ها به این تیم نمی بازد. سنگال که تقریباً با ترکیب اصلی خود مقابل ایران قرار گرفته بود در کسب پیروزی ناکام ماند و نهایتاً این جدال با نتیجه 1-1 پایان یافت.

کلاس درس ۷ ساعته کارلوس کی روش مقابل بهترین تیم آفریقا

حالا کارلوس کی روش یک آمار جالب و می‌توان گفت خوب را مقابل سنگال پرستاره و قدرتمند به ثبت رسانده است. تیم های تحت هدایت او در یک سال گذشته 420 دقیقه مقابل سنگال به میدان رفته اند و فقط در یک بازی(در 90 دقیقه) متحمل شکست شدند(دور برگشت مقدماتی جام جهانی)