ستاره‌های محبوب کی‌روش در تیم ملی

صدالبته این فوتبال است؛ جایی که در مورد فردا هم نمی‌شود با قطعیت صحبت کرد، چه برسد به یک ماه بعد و تورنمنت بزرگی به نام جام‌جهانی . با این حال، این روزها همه جای جهان بازار گمانه‌زنی داغ است و این موضوع در مورد تیم ملی ایران هم صدق می‌کند. سرمربی تیم ملی تغییر کرده و کارلوس کی‌روش بعد از ۳سال دوری، در مسابقات قطر تیم ملی کشورمان را ارنج خواهد کرد. در عین حال با اتکا به شناخت قبلی که از او داریم و نیز شرایط فنی بازیکنان، به‌نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، از همین حالا حضور ۴بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی در جام‌جهانی قطعی است.

علیرضا بیرانوند

با وجود اینکه حسین حسینی در بازی با سنگال عملکرد بسیار خوبی داشت و امیر عابدزاده هم پتانسیل درخور توجهی دارد، اما تردیدی نیست که دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران در جام‌جهانی قطر علیرضا بیرانوند خواهد بود. بیرو در جام‌جهانی قبلی هم فیکس بود و نقطه اوج درخشش او به مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو مربوط می‌شد؛ لحظه‌ای که نه‌تنها سرنوشت بازی با پرتغال، بلکه می‌توانست فرجام کل گروه را تغییر بدهد. بیرانوند تجربه بین‌المللی خوبی دارد و این فصل هم در بازگشت به پرسپولیس عملکرد قابل دفاعی داشته است. بعید به‌نظر می‌رسد کی‌روش روی گزینه‌ای غیر از او تامل کند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان

هرچقدر هنوز مطمئن نباشیم که کی‌روش کینه قدیمی‌اش در مورد شجاع خلیل‌زاده را کنار گذاشته باشد، در عوض اطمینان داریم که زوج او در قلب خط دفاع جایگاه تضمین‌شده‌ای در ترکیب اصلی تیم ملی خواهد داشت. محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع محبوب کارلوس است؛ بازیکنی که از دوران گمنامی و حضور در ملوان به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد. کنعانی در این سال‌ها جایگاه خودش را به‌عنوان مدافع اصلی تیم ملی مستحکم کرده و خاطرش آنقدر برای کی‌روش عزیز بود که مربی پرتغالی با استفاده از نفوذش یک جلسه محرومیت باقیمانده این بازیکن را از بین برد تا او در مسابقه دوستانه با اروگوئه در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد. این محرومیت که مربوط به عدم‌حضور کنعانی در ۲بازی دوستانه می‌شد، در دوران دراگان اسکوچیچ به قوت خودش باقی ماند تا کنعانی در بازی با الجزایر غایب باشد و آن شکست بد رقم بخورد.

ستاره‌های محبوب کی‌روش در تیم ملی

سعید عزت‌اللهی

برخی به شوخی می‌گویند تعداد بازی‌های ملی عزت‌اللهی از مسابقات باشگاهی او بیشتر است! اگر به حوزه باشگاهی نگاه کنید، بازیکنی متوسط می‌بینید که در بدترین تیم‌های ممکن بازی می‌کند، اما عزت‌اللهی همیشه در تیم ملی فرم متفاوت و مطلوبی دارد. او در دوره قبلی حضور کی‌روش فیکس بود، در جام‌جهانی روسیه بازی کرد و در دوران اسکوچیچ هم مورد اعتماد این مربی کروات قرار داشت. در نتیجه به‌احتمال بسیار زیاد او یکی از هافبک‌های فیکس تیم ملی در جام‌جهانی خواهد بود، هرچند رقابت سایرین برای قرارگرفتن کنار سعید بسیار داغ است.

مهدی طارمی

در مورد او چه توضیحی باید بدهیم؟ بهترین فوتبالیست حال حاضر ایران بدون تردید مهم‌ترین مهره تیم ملی در جام‌جهانی خواهد بود و اگر سردار آزمون هم به این تورنمنت نرسد، بار روی دوش طارمی سنگین‌تر خواهد شد.