متلک آتشین اسطوره استقلال به شاگردان ساپینتو

رضا رجبی پیشکسوت استقلال درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته نهم لیگ برتر ، اظهار داشت:از نظر امتیازی مخصوصاً در اوایل لیگ هر تیمی که بتواند امتیازات را بگیرد، در ادامه مسابقات فشار کمتری را متحمل خواهد شد. این پیروزی در اصفهان برای استقلال بیشتر از ۳ امتیاز ارزش داشت تا در بالای جدول قرار گیرد. هر چند به عنوان یک استقلالی دلم می‌سوزد و موارد فنی را متذکر می‌شوم.

وی افزود:استقلال مقابل ذوب‌آهن موقعیت گل آنچنانی نداشت. عدم امنیت شغلی مدیران و مربیان در فوتبال ایران باعث شده است تا تیم‌ها بسیار بسته بازی‌ کنند تا دچار تغییرات نشوند. این بسته بازی کردن اکثر تیم‎‌های لیگ برتری اصلاً نمی‌تواند برای آینده فوتبال ایران خوب باشد. تیم فوتبال گل‌گهر در هر بازی حداقل ۷-۸ موقعیت گل می‌سازد. آنها مقابل نساجی فرصت‌های زیادی داشتند و قشنگی فوتبال این است که دروازه‌بان نساجی بهترین بازیکن زمین می‌شود.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اضافه کرد:بیننده یا تماشاگر وقتی فوتبال نگاه می‌کند، دوست دارد تا از تنوع تاکتیکی و موقعیت‌های گل لذت ببرد. امیدوارم فوتبال‌مان یک مقدار از آن پیله احتیاط بیرون بیاد و فوتبال شناور و روان را شاهد باشیم. مردم توقع دارند زمانی که به استادیوم‌ها نمی‌روند، حداقل سبک و شیوه بازی تیم‌ها رو به جلو باشد و گل‌های زیادی را ببینند.

رجبی عنوان کرد:۹ هفته از لیگ برتر گذشته، تیم‌ها هنوز بازی دفاعی را ارائه می‌دهند و موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها به وجود نمی‌آید. در ۹ هفته تعداد زیادی از بازی‌ها با تساوی بدون گل تمام شده و بازی‌های پرگل خیلی کم بوده است. مربیان یا کارشناسان اعلام می‌کنند که باید ۱۰ هفته بگذرد تا تیم‌ها به کیفیت لازم برسند، اما این صحبت‌ها فرار رو به جلو است، مگر همین گل‌گهر هم در مسابقات لیگ برتر نیست؟

وی در پایان خاطرنشان کرد:استقلال فقط در بازی با نساجی مازندران، به خاطر اینکه این تیم باز بازی کرد فرصت‌های گل زیادی به وجود آورد و در مابقی بازی‌ها آنچنان موقعیت گلی نداشته است. در دیدار با ذوب‌آهن خط حمله استقلال با ۵-۶ تغییر مواجه شد، در حالی که محمد محبی در نوک حمله بازی نکرده است و استقلال با این تغییرات سعی داشت فشار بیاورد. استقلال باید در ادامه مسابقات با شناخت بیشتر از بازیکنان در بخش جلو و تهاجمی خودش با برنامه و هدفمند بازی کند.

متلک آتشین اسطوره استقلال به شاگردان ساپینتو