عباسی: از پرداخت‌های میلیاردی به فوتبالیست‌ها راضی نیستم

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمد عباسی که بعد از ظهر روز گذشته برای بازدید از اردوهای تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی در خانه کشتی حضور پیدا کرده بود درباره تبعیض موجود در پرداخت جوایز بین رشتههای ورزشی گفت: این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است. دولت و وزارت ورزش که چنین نگاهی ندارد.

وی افزود: ‌ آیین‌نامه‌ها برای پرداخت جوایز مشخص و ثابت است و مطابق بر آن قهرمانان مدال‌آور پاداش خواهند گرفت رشته‌هایی مانند تکواندو و کشتی می‌توانند با حضور در مسابقات قهرمان جهان شوند اما فوتبالیست‌ها شاید نتوانند که اگر بتوانند این پاداش به آنها هم تعلق می‌گیرد.

عباسی تصریح کرد: از نظر دیگر که این موضوع قابل بررسی است از دید اجتماعی است؛ ما نسبت به فدراسیون تعهداتی داریم و نمی‌توانیم به همه مردم کشور دستور دهیم که به کدام رشته‌ها بیشتر توجه کنند اما از دید وزارت ورزش هیچ فرقی بین رشته‌ها وجود ندارد اما از نظر مردم در تمام دنیا برخی از رشته‌ها پرطرفدارتر هستند و می‌توانند حامیان مالی بیشتر را به خدمت بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: این واقعیت وجود دارد که فوتبالیست‌ها هیچ موقع نمی‌توانند قهرمان جهان شوند اما در رشته‌هایی مانند کشتی و تکواندو ورزشکاران ما قهرمان می‌شوند فرقی بین رشته‌های ورزشی نمی‌گذاریم تا به حال ما هم در دنیا در فوتبال خیلی جلو نیامده‌ایم.

عباسی در پاسخ به این سؤال که برخی از بازیکنان در فوتبال قراردادهای میلیاردی می‌بندند، گفت: این موضوع را تأیید نمی‌کنم و از پرداخت پول‌های میلیاردی به فوتبالیست‌ها راضی نیستم. در تمام رشته‌ها باید منش پهلوانی و جوانمردی رواج داشته باشد و به موضوعات ظاهری کمتر توجه شود.

وی ادامه داد: از این روند راضی نیستم چون روال باید به گونه‌ای باشد که این موضوعات کم شود. در سال جاری به هیچ کدام از تیم‌های استقلال و پرسپولیس پرداختی نداشته‌ایم اما مطابق چیزی که فدراسیون تعیین می‌کند به آنها پرداخت خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در باره حواشی که پیرامون ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون‌ ورزش‌های رزمی به وجود آمده است، گفت: علاقمندیم فدراسیون‌ها توسط ورزشکاران و اعضای مجمع تعیین وضعیت شوند. قرار شد تعداد زیادی از فدراسیون‌ها انتخابات را برگزار کنند، این اعضای مجمع هستند که تعیین‌کننده هستند و جوسازی نمی‌تواند تأثیری در روند کار آنها بگذارد.

عباسی خاطرنشان کرد: البته ممکن است برخی حاشیه‌ها قبل از مجمع ایجاد شود اما در انتخابات هر شخصی که توسط مجمع تأیید شود موفق خواهد بود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ۳۰ میلیارد تومان خرج خرید بازیکن کرده است، گفت: از نظر ما تمام تیم‌های حاضر در لیگ مساوی هستند، فدراسیون باید قواعد را رعایت کند و ما نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه شنیده می‌شود تعاملات خوبی برای بازگشت دنیامالی به فدراسیون قایقرانی صورت گرفته است، گفت: در این مورد چیزی نشنیدم و چنین موضوعی امکان‌پذیر نیست. قرار است انتخابات فدراسیون قایقرانی برگزار شده و مجمع رئیس آن را تعیین خواهد کرد.