احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال به دسته دوم یا سوم!

داریوش مصطفوی، عضو سابق کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال امروز شنبه درباره آخرین وضعیت تیم‌های ایرانی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ، اظهار داشت: تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای خراب کاری باشگاه‌های بزرگ ما و نداشتن زیرساخت‌های حرفه‌ای و امکاناتی بود که باعث صدور مجوز حرفه‌ای می‌شود. هشدار را می‌دهم اگر وضع مانند سال قبل باشد، باشگاه‌های بزرگ ما مانند استقلال، پرسپولیس، گل گهر و ... باز هم محروم خواهند شد.

مصطفوی تاکید کرد: برای صدور مجوز به جای اینکه فشار روی کمیته استیفناف صدور مجوز حرفه‌ای باشد، باید فشار روی باشگاه‌ها باشد تا ایرادها را برطرف کنند. هنوز وضعیت مالکیت باشگاه های بزرگ ما تعیین نشده است. از کاردان باید در این کار استفاده کرد، دست خود ما نیست که بگوئیم این تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، بلکه کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص می‌کند و این ابتدا دست خود مدیران تیم‌ها هستند که باید وضعیت را درست کنند.

وی افزود: امیدوارم آمدن تاج و آشنایی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و با توجه به اینکه نائب رئیس هستند، تاثیرگذار باشد اما این تاثیرات سبب نمی‌شود ما قوانین صدور مجوز حرفه‌ای را رعایت نکنیم.فشار باید به جای مسئولان فدراسیون، روی مدیران باشگاه و مسئولان بورس باشد که پاسخ دهند چه کاری برای حل مشکلات این دو تیم انجام داده‌اند.

دربیعضو سابق کمیته استیفناف صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال درباره اینکه تاج اعضای این کمیته را به دروغگویی به AFC متهم کرده است، خاطرنشان کرد: به من چنین حرفی نزده‌اند اما اگر دروغی گفته شده به خاطر تطهیر دو تیم و هواداران دو باشگاه بزرگ بوده است. همه کشورها سعی می‌کنند که راه را برای ورود تیم‌های کشورشان به مسابقات باز کنند اما کاری که ما انجام دادیم راه نبود. هزار کوره راه بود و مشکلات زیادی مانند بدهی، طرز بلیط فروشی، طرز قراردادها و... این تیم‌ها داشتند.

مصطفوی درباره درباره ترکیب جدید کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای پس از رفع تعلیق، گفت: معلوم نیست چه کسانی عضو کمیته استیناف باشند و کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین می‌کند و من هم علاقه‌ای ندارم که باشم. آدم جایی می‌رود که آباد باشد، نه جایی که همه چیز آن خراب باشد. اینجا همه چیز خراب است، از صندلی مدیرعامل گرفته تا صندلی که هواداران در ورزشگاه می‌نشینند، خراب است.

وی در ادامه درباره احتمال سقوط استقلال و پرسپولیس به دسته دوم و سوم در صورت نداشتن مجوز حرفه‌ای هم اظهار داشت: این احتمال هست. سال‎ها فوتبال ایران به این باشگاه‌ها ارفاق کرد اما نفهمیدند. آدم‌های دقیق و درست را در مسند کار نگذاشتند، آدم‌هایی را گذاشتند که از خودشان بودند و رانت در این ماجرا صدرصد تاثیرگذار بود.

عضو سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا با بیان اینکه برای درست شدن شرایط باید فشار روی مدیران تیم‌ها باشد، تصریح کرد: فشار باید روی مدیران عامل و هیئت مدیره دو تیم باشد که باید به مردم و هواداران آمار بدهند که از روزی که محروم شده‌ایم تا امروز چه کار کرده‌اند. هنوز هم می‌بینیم این تیم‌ها بدهکار هستند و وضعیت قراردادها مخدوش است.

مصطفوی درباره اینکه محرومیت استقلال و پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان یک ساله هست، گفت: این محرومیت یک ساله است اما این به تجدیدنظر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بر می‌گردد اما همچنان مشاهده می‌کنیم که هیچ پیشرفتی در رفع نواقص دیده نمی‌شود.

عضو سابق کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در ادامه درباره بازگشت کارلوس کی‌روش، اظهار داشت: شاید موافق بازگشت کی‌روش نباشم اما روش او در بازگشت دوباره عوض شده و دموکراتیک‌تر شده و از دیکتاتوری که سابق داشت، کم شده است. این به دلیل این است که در کشورهای قبلی مانند کلمبیا و مصر نتیجه خوبی نگرفته است.

وی افزود: دفعه‌های قبل کی‌روش ما را به جام‌جهانی برد و حالا فدراسیون است که او را به جام‌جهانی می‌برد و این باعث می‌شود تا در رفتارش تعدیل شود.

مصطفوی در پایان درباره پیش بینی‌اش از نتایج تیم ملی در جام‌جهانی گفت: تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داد و تدارک خوبی فدراسیون در نظر گرفته است و امیدوارم با این زحمات، تیم ملی به مرحله دوم برود. خیلی سخت است ولی امیدوار هستیم.