زمین پیکه قبرستان شد/ ۲۵۰ قبر جلوی ساخت و ساز مدافع بارسلونا را گرفت

پیکه در چند ماه اخیر به واسطه ماجرای طلاقش از شکیرا همیشه در صدر اخبار قرار داشته است، اما حالا موضوع دیگری باعث شده که نام او در رسانه‌های اسپانیایی مطرح شود.این بازیکن جدای از زمینه‌های ورزشی، در سایر زمینه‌ها نیز سرمایه‌گذاری‌های متعددی دارد. او در سال ۲۰۱۵ زمینی به ارزش ۲۰ میلیون دلار در مالاگا خرید که بتواند هتلی مجلل را در آن بسازد، زمینی که در یکی از منحصر به فردترین مناطق این شهر قرار داشت.

اما حالا که زمان آغاز به کار رسیده است، اتفاقی رخ داد که همه را عصبانی کرد. در زمینی که متعلق به این بازیکن است ۲۵۰ قبر پیدا شده است. این قبر‌ها متعلق به چند قرن قبل است و همین کار را پیچیده‌تر کرده است.

آلبرتو کومپیان، باستان شناس، به یکی از روزنامه‌های مالاگا گفت: «ما نزدیک به ۲۵۰ قبر پیدا کردیم که بیشتر آن‌ها خالی هستند. شاید این قبر‌ها هرگز مورد استفاده قرار نگرفتند. این یکی از بزرگترین گورستان‌های کشور به حساب می‌آید.»

زمین پیکه قبرستان شد ۲۵۰ قبر جلوی ساخت و ساز مدافع بارسلونا را گرفت

اول از همه باید تحقیقات مرتبط برای یافتن حقیقت این ماجرا انجام شود تا مشخص شود که آن‌ها دقیقا از چه قرنی هستند. این باستان شناس گفته است که قرار است در ژانویه ۲۰۲۳ به تحقیق در این زمینه ادامه دهد و شاید این موضوع معضلی جدی در روند ساخت و ساز روی این زمین در آینده باشد.