بازی امروز استقلال و نساجی| جدال بر سر سوپرجام

دیدار سوپرجام فوتبال بین استقلال و نساجی قائمشهر از ساعت 16 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد. دیداری که پیش از این قرار بود پیش از آغاز فصل برگزار شود اما اردوهای تیم ملی و فشردگی مسابقات لیگ برتر این اجازه را نداد.

استقلال فصل گذشته قهرمان بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر شد و نساجی نیز با شکست آلومینیوم اراک به قهرمانی جام حذفی دست یافت. آبی‌پوشان فصل گذشته در دو دیدار رفت و برگشت مقابل نساجی در لیگ به تساوی دست یافتند و در جام حذفی نیز در ضربات پنالتی مغلوب شدند. هدایت استقلال را فرهاد مجیدی برعهده داشت و ساکت الهامی نیز سرمربی نساجی بود.

در لیگ امسال، استقلال با حضور ریکاردو ساپینتو نساجی را با هدایت حمید مطهری در ورزشگاه آزادی با نتیجه 3 بر یک شکست داد. استقلالی‌ها با توجه به شکست هوادار در هفته یازدهم لیگ و حفظ فاصله دو امتیازی با پرسپولیس با روحیه بهتری گام به این مسابقه می‌گذارند، چرا که نساجی با وجود دو پیروزی متوالی در این هفته با نتیجه عجیب 3 بر صفر مقابل آلومینیوم شکست خورد.

ساپینتو که پیش از شروع فصل قول قهرمانی‌های مختلف با استقلال را داده بود دوست دارد اولین جام را با این تیم کسب کند. مطهری نیز در اولین تجربه سرمربیگری خود خیلی دوست دارد این افتخار را به نام خودش و نساجی ثبت کند.

استقلال جام‌های زیادی از قهرمانی آسیا گرفته تا لیگ و جام حذفی در ویترین افتخاراتش دارد اما تاکنون قهرمانی سوپرجام را بدست نیاورده است. در تاریخ لیگ برتر 7 بازی به عنوان سوپرجام برگزار شده که پرسپولیس 4 قهرمانی به نام خود ثبت کرده است.

صبای قم، ذوب‌آهن و فولاد نیز یکبار به این عنوان دست یافته‌اند. فصل 98-97 نیز به دلیل قهرمانی دوگانه پرسپولیس در لیگ و حذفی دیدار سوپرجام برگزار نشد و با احتساب این سال، 4 عنوان برای سرخپوشان به ثبت رسیده است.

ورزشگاه باهنر کرمان چالش هر دو تیم است و با وجود مخالفت‌ها، سازمان لیگ در نهایت تصمیم گرفت این ورزشگاه میزبان سوپرجام باشد. استقلال برای این بازی آرمان رمضانی و محمدحسین زواری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و نساجی نیز حسین زامهران را از دست داده است؛ اگر چه چند بازیکن این تیم هم سرما خورده‌اند.

قضاوت این دیدار برعهده بیژن حیدری است.