پیام اسکوچیچ به کی روش| توصیه جدید اسکوچیچ قبل از بازی ایران و آمریکا

دراگان اسکوچیچ  سرمربی سابق  تیم ملی  فوتبال ایران که به صورت حضوری در شبکه تلویزیونی الجزیره به عنوان مفسر حاضر است درباره درباره دو دیدار تیم ملی با انگلیس و ولز و نبرد ۸ آذر ماه ایران با آمریکا، اظهاراتی داشت که در زیر می‌خوانید.

*فرض کنید حمله و دفاع نکردن در DNA ایران است. در مقابل انگلیس، مربی ممکن است تفسیر و کلید تاکتیکی را اشتباه گرفته باشد که منجر به پیروزی بزرگ انگلیس شد. ایران قطعاً بازیکنان بزرگی دارد که و توانایی رویارویی با تیم‌های ملی مشابه را دارند.

* تیم ملی ایران در مقابل انگلیس ایران از نظر تاکتیکی بسته بازی کرد. در مقابل ولز به جای پنج مدافع، دفاع چهار نفره را در خط دفاعی ایران دیدیم. چهار بازیکن تغییر کردند و تیم تهاجمی‌تر شد.

*ایران ظرفیت بالا و نیمکت خوبی دارد که می‌توانند جهش بیشتری از نظر کیفی به بازی بدهند و به خاطر همین جای پیشرفت زیادی دارد. روی نیمکت وحید امیری، بازیکنی همه فن حریف است که می‌توان از او در همه پست‌ها استفاده کرد. او برای تیم بسیار ارزشمند است. من برمی گردم به این نکته که ایران بر اساس نوع بازی، باید تهاجمی بازی کند چرا که بازی تدافعی آسیب زننده است. به نظر من باید ریسک کرد و به دنبال پیروزی بود.

*با حضور سردار در زمین، حریف نمی‌تواند حتی برای یک لحظه آرام بگیرد. به محض از دست دادن توپ در دفاع، سردار آنجاست تا از آن استفاده کند. او می‌تواند از ناکجاآباد، از یک موقعیت ظاهراً نه چندان خطرناک گلزنی کند. او به فضاها حمله می‌کند. در مقابل ولز دیدیم که او چقدر خوب و مفید است.