نظر آرسن ونگر درباره شانس‌های قهرمانی در جام جهانی

«آرسن ونگر » سرمربی پیشین تیم آرسنال که هم‌اکنون به‌عنوان مدیر توسعه جهانی فوتبال در فیفا فعالیت می‌کند، گفته فرانسه و انگلیس شانس‌های کسب مقام قهرمانی جام بیست و دوم هستند.

ونگر می‌گوید: اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انگلیس و فرانسه در مرحله بعدی به هم خواهند خورد اما همه چیز آن‌طور که روی کاغذ است، ساده به نظر نمی‌رسد.

تئوریسین فرانسوی ادامه داد: تیم‌هایی که نیمکت قوی‌تری دارند از شانس بالاتری برای قهرمانی برخوردار هستند و فرانسه هم یکی از این تیم‌‌هاست. آن‌ها در دوره پیش که قهرمان شدند، تیم جوانی بودند و می‌توانند از عنوان خود دفاع کنند. فرانسه طی یک سال گذشته، زمان‌های سختی را پشت سر گذاشته و با انگیزه قهرمانی به قطر آمده است. آن‌ها تیم خطرناکی خواهند بود.

ونگر در ادامه گفت: تیم‌های بزرگی در جام جهانی امسال رخ‌نمایی کرده‌اند و انگلیس یکی از آن‌هاست. انگلیس در بازی اول عالی بود، در بازی دوم به مشکل برخورد و در بازی با ولز هم به نمایش خوب گذشته خود بازگشتند. انگلیس از این رقابت آموزه‌های زیادی را فرا گرفته و برخلاف بلژیک که از دوران اوج خود گذشته، آن‌ها به قله پیشرفت خود رسیده‌اند. آن‌ها درس‌هایی را فرا گرفته‌اند و هنوز هم تیم جوانی هستند.

قهرمان سه دوره لیگ برتر انگلیس همراه با آرسنال، در پایان با تمجید از سرمربی سه‌شیرها پرداخت و گفت: «گرت ساوت‌گیت» مرد بسیار باهوشی است و توانایی تحلیل مسابقات و عملکردها را به‌خوبی دارد. او تیمش را دوست دارد و از جام جهانی و یورو قبلی آموخته و هم‌‌اکنون در موقعیت خوبی است تا به نتیجه برسد.

فرانسه و انگلیس امشب به ترتیب با لهستان و سنگال دیدار می‌کنند و در صورت عبور از سد حریفان خود، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت.