پژمان جمشیدی چند نفر را به سینما کشاند؟

 گیشه خلوت و سالن‌های کم جمعیت سینما همزمان با شروع ناآرامی‌ها شکل جدی‌تری به خود گرفت و در شرایطی که نه سینمادارها رغبتی به اکران‌های تازه داشتند، نه فیلمسازان، شورای صنفی نمایش با همکاری سازمان سینمایی، برای عبور از این بحران تصمیم به اکران کمدی «بخارست» ساخته مسعود اطیابی گرفت. آنچه سامانه‌های آنلاین فروش فیلم نشان می دهد، رونق نسبی گیشه است. رونقی که در فضای رکود حاکم بر سینما مثال هوایی تازه و تحولی دوباره است.

اطیابی با اکران « دینامیت » در دوران رکود کرونا پای مخاطبان بسیاری را به سینماها کشاند. فیلمی که با حضور پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر ده ماه روی پرده بود و با ۵۱ میلیارد فروش تا مدت‌ها عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را روی پیشانی داشت. «انفرادی»؛ فیلم دیگری از او با حضور رضا عطاران و احمد مهرانفر است که تا کنون موفق شده عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را به خود اختصاص دهد. فیلمی که با ۷۱ میلیارد فروش همچنان صدر نشین گیشه سال ۱۴۰۱ است.

حالا نوبت به «بخارست» رسیده که با حضور دوباره پژمان جمشیدی  از زمان اکران تا کنون ۲۶۰,۴۷۵ هزار نفر را به سالن های سینما کشانده است. در خلاصه این کمدی آمده است: «اینجا ایران است و ما داستان‌های هیجان‌انگیز داریم.»

در این گزارش مروری کرده‌ایم بر آمار فروش فیلم‌های در حال اکران و تعداد تماشاگرانی که طی یک ماه گذشته بلیت خریده‌اند و در سالن تاریک سینما فیلم‌ها را روی پرده دیده‌اند.