سوادکوهی: پیروزی مقابل باروز را مدیون رضا یزدانی هستم

علی سوادکوهی دارنده ۳ مدال طلا، نقره و برنز آسیا که در رقابت‌های لیگ برتر مقابل زائوربک سیداکوف قهرمان روس جهان و المپیک به برتری رسید در پیکار‌های جام جهانی نیز خوش درخشید و با شکست جردن باروز دارنده ۱۰ مدال رنگارنگ جهان و المپیک تاریخ ساز شد تا اولین ایرانی باشد که موفق به شکست این کشتی گیر عنواندار آمریکایی شده است.

در همین راستا علی سوادکوهی با اشاره به این که شکست مقابل قهرمانان بزرگی، چون باروز را مدیون رضا یزدانی است، گفت: به طور حتم برای رسیدن به موفقیت مجموعه‌ای از عوامل تاثیر گذار خواهند بود، از انگیزه و تلاش تا شرایط مطلوب فنی، حمایت و هدایت مربیانی که با آن‌ها تمرینات خود را دنبال میکنی؛ به همین منظور باید عرض کنم ضمن اینکه در اردوی تیم ملی کادر فنی زحمات بسیاری را برای من کشیده است اما در میان نمی‌توان از حمایت‌ها و هدایت‌های ویژه رضا یزدانی، قهرمان خوشنام کشتی به سادگی گذشت.

وی با اشاره به اینکه رضا یزدانی به گردن او خیلی حق دارد، تصریح کرد: من بیش از یک سال است که زیر نظر رضا یزدانی و حاج محمود اسماعیل پور تمریناتم را دنبال می‌کنم و در این مدت نکات فنی بسیاری را آموختم که در کشتی هایم تاثیرگذار بود، ضمن حمایت‌های ویژه مادی و معنوی که آقا رضا از من داشته برای شکست جردن باروز نیز راهنمایی هایش باعث شد به لطف خدا بتوانم این قهرمان بزرگ را شکست دهم.

سوادکوهی با بیان اینکه خوشحال است مقابل باروز به برتری رسیده و باعث شادی مردم شده، گفت: یک عده گفتند که جردن باروز پیر شده، اما این‌ها حرف‌هایی است که همیشه بعد از برد و باخت‌ها مطرح می‌شود. من هم به این فکر می‌کنم که خوشحالی اصلی زمانی است که او را در یک میدان رسمی و مهم ببرم و مدال جهانی بگیرم. من او را در جام‌جهانی بردم و هنوز مدال جهانی ندارم. در واقع اینجا شبیه به یک تورنمنت بود که محک خوردیم و متوجه شدیم که کجای کار هستیم.

وی تاکید کرد: ما با تیمی ۱۴ نفره به جام‌جهانی رفتیم، حداقل نصف تیم جوان بودند و تجربه لازم را نداشتند. شرایط هم یک مقدار حساس بود، مشکلاتی وجود داشت که بچه‌ها از نظر روحی خیلی وضعیت خوبی نداشتند. همین باعث شد در فینال ببازیم. چون تیم ما خیلی جوان بود و وقتی آن شرایط پیش آمد، برخی از بچه‌ها از نظر روحی به هم ریختند، وگرنه می‌توانستیم آمریکا را ببریم.

سوادکوهی پیروزی مقابل باروز را مدیون رضا یزدانی هستم

سوادکوهی با بیان اینکه از دوران کودکی رضا یزدانی الگویش بوده است، خاطرنشان کرد: آقا رضا (یزدانی) همیشه به من لطف داشته که امیدوارم روزی بتوانم جواب محبت‌هایش را بدهم. من امیدوارم امسال در رقابت‌های جهانی به دوبنده تیم ملی برسم و مزد تمام زحماتم را با یک مدال خوشرنگ بگیرم.