تیتر یک روزنامه های جهان پس از قهرمانی آرژانتین مقابل فرانسه

 پس از قهرمانی آرژانتین در دیدار فینال جام جهانی، بسیاری از روزنامه های جهان به این اتفاق واکنش نشان دادند. دیداری که با درخشش فوق العاده مسی و امباپه همراه شد اما در پایان جام به دست فوق ستاره آلبی سلسته بالای سر رفت.

در زیر به واکنش برخی از روزنامه های مطرح دنیا پس از قهرمانی آرژانتین می پردازیم:

نشریه آرژانتینی اوله از تیتر " ما قهرمانان جهان هستیم!" استفاده کرده و تصویری از لحظه قهرمانی تیم ملی آرژانتین و پایان ضربات پنالتی منتشر کرده است.

اما نشریه اسپانیایی مارکا با انتشار تصویری از لیونل مسی، از تیتر "تو شایسته رسیدن به این جام بودی"، بهره برده است.

اما دیگر نشریه مشهور اسپانیایی یعنی آ.اس نیز به تمجید از لیونل مسی پرداخته و از این تیتر استفاده کرد: "دنیا متعلق به مسی است".

نشریه فرانسوی اکیپ جلد خود را به تصویری از گریه کیلیان امباپه اختصاص داده و از این تیتر بهره برده: "گریه های کشنده"

فرانس 24 نیز نوشت: به قول سر الکس فرگوسن، سرمربی افسانه ای سابق منچستریونایتد: "فوتبال، جهنم خونین است." این بدون شک، بزرگترین فینال جام جهانی تمام دوران بود. مانند بسیاری از داستان‌های بزرگ، این فیلم شاهد پیچ و تاب‌های داستانی انباشته بر پیچش داستان بود. لحظات بسیاری از شادی، ناراحتی و درام که ثابت کرد (اگر کسی در آن شک داشت) که فوتبال یک ورزش درخشان و زیبا است.

نشریه فیگارو فرانسه با تیتر "پس از یک فینال افسانه ای، آرژانتین با قهرمانی، فرانسه با امباپه را از سلطنت خلع کرد" نوشت: فوتبال چقدر زیباست وقتی یک مسابقه افسانه ای را به شما پیشنهاد می کند، با یک سناریوی دیوانه کننده و بازیگران استثنایی مانند لیونل مسی و کیلیان امباپه. این بازی برای همیشه در خاطرات ما ثبت شد. عصر یکشنبه در لوسیل و در اولین جام جهانی که در یک کشور عربی برگزار شد، تمام زمین شاهد مبارزه هومری بین آرژانتینی بود که سزاوار کسب سومین ستاره خود پس از قهرمانی های 1978 و 1986 بود، با یک مسی غول پیکر، برای تنها جامی که در تالار افتخاراتش نداشت.

لوموند فرانسه نیز نوشت: آرژانتین با شکست فرانسه در ضربات پنالتی قهرمان جام جهانی 2022 شد. لیونل مسی سرانجام بزرگترین جایزه فوتبال را به دست آورد، آرژانتین یکشنبه در یک فینال هیجان انگیز فرانسه را شکست داد.