سورپرایز تلخ بنزما در روز تولدش؛ خداحافظ فرانسه!

یک روز پس از شکست تیم ملی فرانسه برابر آرژانتین در فینال جام‌جهانی کریم بنزما اعلام کرد که دیگر در بازی‌های ملی حاضر نخواهد بود و با تیم ملی فرانسه وداع کرد. 

کریم در روز تولد خودش همه را شوکه کرد تا مشخص شود که مشکلات او با دیدیه دشان کاملا جدی بوده و جدایی او از تیم ملی یک هفته مانده جام جهانی تاثیر زیادی روی این تصمیم او داشته است. 

بنزما در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«من تلاش زیادی کردم و اشتباهاتی نیز داشتم تا به جایی که امروز هستم برسم و به آن افتخار می کنم. من داستانم(در تیم ملی) را نوشتم و داستان ما اینجا به پایان می رسد.»

دو روز پیش بود که نشریه اکیپ نوشت، بنزما پس از جدایی از تیم ملی فرانسه و بازگشت به مادرید، دیگر هیچ تماسی با مربی خود نگرفته است. همه چیز از مصدومیت عضلانی کریم در اردوی فرانسه یک هفته قبل از شروع جام جهانی شروع شد. کریم اصرار داشت که می‌تواند در اردو ریکاوری کند و حتی از بازی سوم دور گروهی به میدان برود ولی دشان اصرار داشت که او باید اردو را ترک کند و ترجیح می دهد با بازیکنانی که مصدوم نیستند ادامه دهد.

پیش‌بینی کریم درست بود و او حتی چند روز پیش در بازی دوستانه برابر لگانس برای رئال بدون مشکل بازی کرد. کریم به شدت از دشان دلخور است و دیگر با او صحبت نکرد. دشان هننوز تصمیم نهایی خود برای تمدید قرارداد را نگرفته ولی مشخص بود که اگر تمدید کند،کریم شانسی برای بازگشت نخواهد داشت.

کریم تا قبل از یورو 2020 نیز به اردوها دعوت نمی شد تا بالاخره طلسم شکست. ستاره رئال در یورو 2020 و لیگ ملت‌های اروپای 2021 و 2022 برای فرانسه بازی کرد اما شانس حضور در جام جهانی را از دست داد.

پس از اینکه دشان از بازیکنی به جای بنزما دعوت نکرد، گمان می‌رفت این شانس وجود دارد تا بنزما در صورت ریکاوری به تیم برگردد اما نه دشان و نه فدراسیون فوتبال فرانسه تمایلی به دعوت مجدد از بنزما نداشتند. اکیپ نوشته است که دشان از بنزما دلخور است چراکه این بازیکن در مراسم توپ طلا از او تشکر نکرد.

کریم بنزما 97 بازی ملی برای فرانسه انجام داد و 37 گل به ثمر رساند. او با فرانسه قهرمان لیگ ملت های اروپای 2021 نیز شد.

کریم بنزما