انتقال موکوکو به بارسلونا عاقلانه نیست

یوسف موکوکو ، مهاجم نوک دورتموند، ماه گذشته 18 ساله شد. او هفت سال است در عضویت باشگاه دورتموند قرار دارد و در دو سال اخیر برای تیم اصلی دورتموند بازی می کند. او فوتبالیستی بسیار بااستعداد است و حتی در فهرست نهایی آلمان برای جام جهانی نیز قرار گرفت.

عجیب اینکه او تنها تا پایان فصل قرارداد دارد و هنوز خبری از تمدید قراردادش نیست. بعضی از رسانه‌ها مدعی شده اند که این بازیکن حاضر به پذیرش پیشنهاد دورتموند نشده چون انتظار دارد که دستمزدش به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. در اسپانیا معتقدند مقصد بعدی موکوکو بارسلوناست اما لوتار ماتئوس، اسطوره فوتبال آلمان، معتقد است بارسا تیم ایده‌آلی برای موکوکو نخواهد بود.

ماتئوس گفت:«انتقال به بارسا؟ این عاقلانه نیست. موکوکو باید حداقل یک یا دو فصل دیگر در دورتموند بماند. او به تازگی تبدیل به مهره ای ثابت زیر نظر ترزیچ شده و نباید به خاطر پول باشگاه را ترک کند. بارسا یا هر تیم دیگر اروپایی مقصدی ایده آل برای او نیست و من می توانم پدیده های جوان زیادی را مثال بزنم که خیلی زود بوندسلیگا را ترک کردند و سپس محو شدند.»

ماتئوس ادامه داد:«حیف است استعداد خوبی مثل موکوکو به این راحتی از دست برود. دورتموند یکی از بهترین باشگاه های اروپاست و تیمی عالی برای رشد و پرورش بازیکنان جوان محسوب می شود. او باید قدر جایگاهش را بداند و به فوتبالش در دورتموند برای سال های بیشتری ادامه دهد. الان زمان مناسبی برای ترک دورتموند نیست.»