اگر مفید نباشم می روم/ نمی‌خواهم  مثل فرگوسن باشم!

پپ گواردیولا ، سرمربی اسپانیایی و 51 ساله، در سال 2016 و پس از سپری کردن دورانی موفق در باشگاه هایی چون بارسلونا و بایرن مونیخ ، به منچسترسیتی پیوست. گواردیولا از آن زمان تاکنون چهار عنوان قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی و چهار بار جام اتحادیه را با این باشگاه فتح کرده است. قرارداد فعلی این سرمربی تا پایان این فصل اعتبار داشت و اخباری در مورد احتمال جدایی پپ گواردیولا و حتی احتمال حضور این تیم روی نیمکت تیم ملی برزیل شنیده شده بود، اما او برای ماندن در منچسترسیتی با مدیران این تیم به توافق کامل دست یافت و دوم آذر رسما اعلام شد که پپ قراردادش را دو سال دیگر و تا 2025 تمدید کرده است.

اگر مفید نباشم می روم/ نمی‌خواهم  مثل فرگوسن باشم!

تعطیلات نیم فصل برای جام جهانی 2022 قطر بهترین فرصت برای نهایی کردن مذاکرات بین پپ گواردیولا و منچسترسیتی بود و به این ترتیب گواردیولا تا پایان قراردادش، 9 سال هدایت منچسترسیتی را بر عهده داشته است.

پپ اما نمی خواهد مثل سر الکس فرگوسن یا آرسن ونگر بیش از 20 سال مربی یک باشگاه باشد. فرگوسن و ونگر سال های متوالی روی نیمکت منچستریونایتد و آرسنال حضور داشتند و به افتخارات زیادی هم رسیدند ولی برنامه گواردیولا چیز دیگری است.

او در اولین مصاحبه سال جدید خود گفت:«من به زودی 52 ساله خواهم شد و به شکل واضح بگویم که نمی خواهم مثل سر الکس فرگوسن یا آرسن ونگر برای مدتی طولانی در یک باشگاه مربیگری کنم. من با سیتی تمدید کردم چون به این نتیجه رسیدم که تیم تحت هدایت من هنوز می تواند موفق شود و افتخار کسب کند. به محض اینکه ببینم اوضاع بد پیش می رود و من برای سیتی مربی مفیدی نیستم، استعفا می دهم یا قراردادم را تمدید نخواهم کرد. قرارداد فقط یک برگه کاغذ است و در نهایت همه چیز به نتایج بستگی دارد. اگر از یکدیگر خسته شویم، زودتر از اتمام قرارداد از سیتی می روم.»

سیتی روز گذشته در آخرین بازی سال 2022 در زمین خود برابر اورتون با تساوی 1-1 متوقف شد و در حال حاضر پس از 16 بازی با هفت امتیاز کمتر از آرسنال در رده دوم قرار دارد.