غیبت فرنگی کاران در قهرمانی کشور به منزله حذف از چرخه انتخابی

رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی کشور به عنوان نخستین میدان انتخابی تیم جوانان روز‌های ۱۴ تا ۱۶ دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود که با نظر حسن رنگرز و حمید باوفا سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان، سعید اسماعیلی، ابوالفضل چوپانی، سیددانیال سهرابی و فردین هدایتی از شرکت در این رقابت‌ها معاف شده‌اند و به غیر از این چهار نفر، هر کشتی‌گیری که در مسابقات هفته جاری غیبت کند، از چرخه خارج خواهد شد.

در همین راستا حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان، گفت: این مسابقات به عنوان نخستین گام در اجرای روند انتخابی تیم جوانان است که روند انتخابی تیم ملی در قالب رقابت‌های قهرمانی کشور، مسابقات بین المللی جام شاهد، تورنمنت جام تختی و همچنین یک تورنمنت بین‌المللی و در نهایت مسابقات قهرمانی آسیا اجرا می‌شود. در پایان این مسیر هم تیم جوانان برای حضور در رقابت‌های جهانی انتخاب خواهد شد، به همین دلیل حضور تمام کشتی گیران مدعی و نفراتی که به دنبال دوبنده تیم ملی هستند در رقابت‌های قهرمانی کشور الزامی است.

غیبت فرنگی کاران در قهرمانی کشور به منزله حذف از چرخه انتخابی

باوفا خاطرنشان کرد: اردوی جوانان بلافاصله بعد از مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌شود. بعد از اردوی جوانان، برگزاری جام شاهد را در اسفند ماه پیش رو داریم. ضمن اینکه طبق هماهنگی و ایجاد تعامل با حسن رنگرز سرمربی تیم بزرگسالان، در نظر داریم با توجه به فشردگی مسابقات در سال ۲۰۲۳ مثل رقابت‌های جهانی بلگراد، بازی‌های آسیایی، ایندورگیم و جام جهانی تهران، از جوانان بیشتر و بهتر استفاده شود و به همین منظور فرنگی کاران جوان با نشان دادن شایستگی‌های خود می‌توانند حضور پررنگ‌تری در تیم ملی بزرگسالان جهت اعزام‌های بین‌المللی در سال ۲۰۲۳ را داشته باشند.