سرمربی تیم ملی آمریکا به دلیل خشونت تعلیق شد

فدراسیون فوتبال آمریکا گزارشی دریافت کرده که بر مبنای آن گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی مردان این کشور، ۳۱ سال پیش با همسر خود رفتار خشونت‌آمیز داشته است.

رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند که کلودیو رینا بازیکن پیشین تیم ملی آمریکا و دوست قدیمی و خانوادگی برهالتر این گزارش را به فدراسیون فوتبال این کشور ارائه کرده است. پیش از جام جهانی، برهالتر قصد داشت جیووانی رینا را از فهرست بازیکنان حاضر در این مسابقات کنار بگذارد. تصمیمی که البته در نهایت با رای‌گیری از بازیکنان منتفی شد، ولی خانواده رینا کینه به‌دل گرفتند.

همسر کلودیو رینا ۳۱ سال پیش شاهد دعوا خانوادگی برهالتر و همسرش بود. به گفته او، در این دعوا برهالتر نتوانست عصبانیتش را کنترل کند و به پای همسرش ضربه زد.

البته این زوج از یکدیگر جدا نشده‌اند، اما این دعوای قدیمی و کینه دوست خانوادگی باعث شده که او درحال حاضر از کارش تعلیق شود. فدراسیون فوتبال آمریکا وکلایی استخدام کرده تا درباره موضوع تحقیق کنند و حتی ممکن است کار به اخراج سرمربی موفق آمریکا بکشد.

سرمربی تیم ملی آمریکا به دلیل خشونت تعلیق شد

تیم ملی فوتبال آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با ایران، ولز و انگلیس همگروه بود و بدون شکست در مرحله گروهی راهی یک‌هشتم نهایی شد. این تیم در این مرحله مقابل هلند باخت و حذف شد.