در جلسه علیرضا دبیر با رئیس اتحادیه جهانی کشتی چه گذشت؟

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی روز (چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه) در سفری یک روزه به بلگراد صربستان، با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی دیدار و گفتگو کرد. 

در همین راستا محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی درباره دیدار علیرضا دبیر و نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی، گفت: علیرضا دبیر در جلسه با رئیس اتحادیه جهانی کشتی پیرامون مسائل مهمی، چون توسعه ورزش کشتی در ایران و جهان و همچنین موضوع داوری کشتی و ظرفیت بالایی که داوران ایرانی دارند بحث و تبادل نظر کرد. 

دبیر در این نشست به اهمیت بالای سال پیش از المپیک و رقابت‌های بسیار مهمی که امسال برگزار می‌شود نیز اشاره کرده است. 

همچنین در نشست برگزار شده، دبیر درباره رفع مشکل سجاد غلامی با لالوویچ صحبت کرده و اینکه برخی‌ها می‌گویند رئیس فدراسیون صرفا در خصوص مسئله غلامی به صربستان رفته باشد اشتباه محض است. یکی از مسائل مطرح شده در جلسه اول بین دبیر و لالوویچ، مسئله ایجاد شده برای سجاد غلامی کشتی‌گیر آزادکار امید ایران اعزامی به مسابقات زیر ۲۳ سال جهان در اسپانیا بود که رئیس فدراسیون از رئیس اتحادیه جهانی خواست این کشتی‌گیر جوان با محرومیت مواجه نشود که لالوویچ برای این مسئله قول مساعد داد. 

سخنگوی فدراسیون کشتی اعلام کرد میزبانی ایران برای مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۱۴۰۲ یکی دیگر از موضوعاتی بوده که پیرامون آن صحبت شده است. 

در جلسه علیرضا دبیر با رئیس اتحادیه جهانی کشتی چه گذشت؟

امامی با بیان اینکه تفاهم نامه‌هایی بین طرفین صورت گرفته است که متعاقبا اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: دیدار دبیر با لالوویچ ابعاد بسیار زیاد و مهمی داشته که قطعاً خود رئیس فدراسیون جزئیات کامل‌تر آن را با اصحاب رسانه در میان خواهد گذاشت.