مربی احتمالی تیم ملی ایران در راه لیگ فرانسه!

پس از جدایی کریستوف گالتیه از تیم فوتبال نیس فرانسه، لوسین فاوره هدایت این تیم را برعهده گرفت اما نتوانست انتظارها را برآورده کند و باخت هفته گذشته به تیم دسته سومی در مسابقات جام حذفی باعث شد تا مدیران باشگاه او را از سمت سرمربیگری نیس اخراج کنند.

هروه رنار که اخیرا قرارداد خود را با تیم ملی عربستان تمدید کرده حالا با پیشنهاد مدیران باشگاه نیس مواجه شده و قرار است ابتدای هفته آینده مذاکراتی با این سرمربی فرانسوی انجام شود. البته مدیران باشگاه نیس عجله‌ای برای انتخاب سرمربی جدید ندارند و در این باره دو گزینه دیگر از جمله دومینیکو تدسکو، سرمربی لایپزیگ را هم درنظر دارند.

 

تیم مشهور فرانسوی، رقیب ایران شد!

 

طبق گزارش روزنامه اکیپ، مالکان نیس به توانایی‌های هروه رنار که دو بار با زامبیا و ساحل عاج قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده و در جام جهانی ۲۰۲۲ هم برابر آرژانتین به پیروزی رسیده، ایمان دارند. با این حال، تنها نکته منفی برای رنار، نداشتن تجربه کاری در لیگ فرانسه است و او فقط در سال ۲۰۱۵ برای مدت کوتاهی، هدایت تیم لیل را برعهده داشته است.

 

علاوه براین، طی هفته‌های گذشته شایعاتی منتشر شده بود که برخی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران مخالف ادامه حضور کارلوس کی‌روش هستند و به همین خاطر دو گزینه‌ خارجی از جمله هروه رنار در جلسه مذکور معرفی شده‌اند تا اقدامات لازم درباره آن‌ها صورت بگیرد و سرمربی بعدی تیم ملی ایران هرچه سریع‌تر مشخص شود. با این حال، با توجه به اینکه جام ملت‌های آسیا در پیش است، به نظر می‌رسد هروه رنار کار خود را در عربستان ادامه دهد و حتی اگر قرار باشد او سرمربیگری یک تیم دیگر را برعهده بگیرد، قطعا شانس باشگاه فرانسوی بیشتر از تیم ملی ایران خواهد بود.