پریرا جایگزین لوکادیا در خط حمله پرسپولیس می‌شود

باشگاه پرسپولیس این بار در خفا و به صورت پنهانی مذاکرات برای جذب مهاجم خارجی را پیش می‌برد و همچون نقل و انتقالات تابستانی، گزینه نخست قرمزها، مهاجمان برزیلی است. مهاجمانی که البته در لیگ‌های آسیایی شاغل هستند و به این شکل موردتوجه پرسپولیس نیز قرار گرفتند.

ولینگتون دسوزا گزینه نخست یحیی گل‌محمدی بود که البته پس از بررسی اولیه، مشخص شد به دلیل قوانین لیگ برتر ایران در خرید بازیکن از لیگ‌های آسیایی، او امکان بازی در لیگ برتر ایران را ندارد. شونان بلمار جی لیگ ۲۰۲۲ را در جایگاه دوازدهم به پایان رساند و همین موضوع، مانع بزرگ و قانونی بر سر انتقال این بازیکن به لیگ ایران بود.

البته شاید از بخت خوب پرسپولیس هم بود که این گزینه کنار رفت تا مهاجمی با آمار بهتر وارد چرخه گزینه‌های باشگاه پرسپولیس شود: لئوناردو پریرا، مهاجم ۳۱ ساله برزیلی که او نیز در لیگ ژاپن حضور داشته است. اگرچه تیم او (گامبا اوساکا) در جی لیگ وضعیت نامناسب‌تری هم داشته، اما بازی در لیگ قهرمانان آسیا باعث می‌شود پریرا از لابه‌لای قوانین دست و پا گیر فوتبال ایران عبور کند و به پرسپولیس بیاید.

لئوناردو پریرا که سابقه قهرمانی لیگ برزیل با پالمیراس و قهرمانی لیگ بلژیک با کلوب بروژ را دارد، اگرچه شهرت کمتری از یورگن لوکادیا دارد، اما از نظر آمار، مهاجم مناسبی برای تیم یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شود. او در دو فصل بازی برای گامبا اوساکا ۷ گل به ثمر رسانده، ولی در تیم پیشین خود سانفرانس هیروشیما، عملکرد درخشانی داشت و ۲۲ گل در ۳۸ بازی جی لیگ برای این تیم به ثمر رساند.

فصل گذشته او در بازی با ویسل کوبه توانست گلزنی کند و در ۳ دیدار دیگر هم برای تیمش گل زد تا همچون سایر بازیکنان گامبا وضعیت چندان خوبی نداشته باشد. پریرا همچنین دو گل برای بازیکنان هم‌تیمی ساخت.

نکته مهم در مورد لئوناردو پریرا این است که او چهار دوره مصدومیت در سال‌های اخیر داشته است. وی ۱۳ بازی مصدومیت را به دلیل آسیب همسترینگ از دست داد تا این موضوع نگرانی بزرگ پرسپولیس باشد. وی همچنین سابقه آسیب دیدگی عضله ران را دارد تا به این ترتیب او نیز وضعیتی مشابه یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته داشته باشد.

دوران اوج پریرا در حوالی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بود که این مهاجم برزیلی پیراهن پالمیراس و سپس کلوب بروژ را برتن کرد. او در پالمیراس عملکرد قابل قبولی داشت، اما در کلوب بروژ به حدی ناامید کننده ظاهر شد که خیلی زود و به صورت قرضی به تیم‌های دیگری رفت و در نهایت هم بدون گل زده و با یک جام قهرمانی، اردوی تیم آبی پوش بلژیکی را ترک کرد.

 

پریرا در مجموع ۱۳۷ بار در پست مهاجم نوک به میدان رفته و ۵۲ گل نیز به ثمر رسانده که در مجموع آمار قابل قبولی است. وی همچنین فصل گذشته در لیگ قهرمانان مقابل نماینده تایلند و سنگاپور گلزنی کرد و حالا باید دید در صورت انتقال به پرسپولیس چه سرنوشتی را خواهد داشت.