ستاره پرسپولیسی در سه راهی قطر، ترکیه و امارات!

علی قلی‌زاده در یکی دو سال اخیر می‌توانست به لیگ‌های معتبر برود و پیراهن نانت در لوشامپیونا یا بشیکتاش در سوپرلیگ ترکیه را بپوشد اما هر بار با مخالفت مدیران شارلروا مواجه شد و حالا هم می‌بینیم که شرایط مساعدی در بلژیک ندارد و شایعه جدایی‌اش هم بیشتر از قبل شنیده می‌شود. علی قلی‌زاده که در سال ۲۰۱۸ به شارلروا بلژیک رفت، در تلاش برای جدایی از این باشگاه است. او که تا سال ۲۰۲۵ با شارلروا قرارداد دارد، با مطرح کردن مسائل و مشکلات شخصی و خانوادگی قصد دارد قراردادش را یکطرفه فسخ کند.
قلی‌زاده در بازی اخیر شارلروا مقابل کلوب بروژ حتی در لیست ۲۰ نفره این تیم قرار نگرفت و فلیکس مازو، سرمربی این تیم هم تأیید کرد که این بازیکن ایرانی چند نگرانی خصوصی دارد و به همین دلیل تمرکزش روی فوتبال نیست. این اتفاقات و مسائل شخصی باعث شده تا قلی‌زاده تمرکزش را برای ادامه بازی در شارلروا از دست بدهد و درخواست جدایی خود را به مالک ایرانی باشگاه ارائه کند. موضوعی که باعث شده تا خیلی‌ها درباره آینده قلی‌زاده گمانه‌زنی کنند.
قلی‌زاده امیدوار بود پس از چهار سال ونیم حضور در بلژیک، در جام جهانی توجهات را به خود جلب کند. با این حال با وجود پاس گل مقابل انگلیس و در مجموع یک جام جهانی خوب، این بازیکن خریداران بالقوه زیادی را نمی‌بیند. اگر این بازیکن ۲۶ ساله می‌خواهد شارلروا را ترک کند، به این دلیل است که همسرش نگرانی‌های سلامتی دارد و به ایران بازگشته تا در کنار خانواده‌اش بماند. بنابراین علی قلی‌زاده به دنبال راه حل‌هایی در کشورهای حوزه خلیج فارس، ایران یا ترکیه است تا سفرهای رفت و برگشت به کشورمان راحت باشد.
اتحاد کلباء که مربیگری‌اش بر عهده فرهاد مجیدی است، طی هفته‌های اخیر بارها برای جذب قلی‌زاده اقدام کرده اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده. یکی دو تیم قطری هم وینگر تیم ملی را زیر نظر دارند و پیشنهادهایی برای جذب او ارائه داده‌اند. این دو تیم در بالای جدول حضور دارند و احتمال انتقال قلی‌زاده به لیگ ستارگان وجود دارد. یک تیم از سوپرلیگ ترکیه هم خواستار امضای قرارداد با بازیکن ایرانی شارلروا است. اگر قلی‌زاده با تیم ترکیه‌ای به توافق برسد، بعد از علی کریمی و مجید حسینی به سومین بازیکن ایرانی حاضر در این کشور بدل خواهد شد.
برخی شایعه‌ها هم از بازگشت علی قلی‌زاده به لیگ ایران خبر می‌دهند. بازی در لیگ ایران فعلاً در اولویت برنامه‌های ستاره 26 ساله شارلروا و تیم ملی قرار ندارد. شاید اگر توافقی میان قلی‌زاده با تیم‌های حاضر در امارات، قطر و ترکیه صورت نگیرد، آنوقت او گزینه بازگشت به لیگ ایران را بررسی می کند. قلی‌زاده از کودکی علاقه ویژه‌ای به پرسپولیس داشته و این را نزدیکانش به زبان آورده‌اند. بنابراین اگر او تصمیم به بازی در لیگ ایران بگیرد، احتمالاً پیراهن پرسپولیس را بر تن خواهد کرد. البته همه اینها منوط به توافق نداشتن با تیم‌های خارجی و البته فسخ قرارداد با شارلروا، قبل از پایان نقل و انتقالات لیگ ایران است.

ستاره پرسپولیسی در سه راهی قطر، ترکیه و امارات!


شارلروا و قلی‌زاده به شدت از اینکه این بازیکن در ژانویه ۲۰۲۲ به تیمی جدید منتقل نشد، حسابی پشیمان هستند. آن زمان «شامار نیکولسون» به تازگی شارلروا را به مقصد اسپارتاک مسکو ترک کرده بود و مدیران باشگاه بلژیکی پیشنهاد ۷ میلیون یورویی برای وینگر ایرانی خود دریافت کردند اما پیگیری مناسبی انجام ندادند تا تیم‌شان بعد از جدایی بازیکن جاماییکایی، ضعیف نشود.