خبر بد برای بارسلونا

هم‌تیمی روبرت لواندفوسکی مدعی است ستاره لهستانی بارسلونا به بازی در آمریکا علاقه‌مند است و قصد دارد بازی در لیگ MLS را تجربه کند.

 روبرت لواندفوسکی تا سال 2026 با بارسلونا قرارداد دارد و باشگاه کاتالان از این گزینه برخوردار است که در آن زمان قرارداد او را به مدت یک سال تمدید کند. لواندوفسکی از همین حالا برای بعد از آن تاریخ مشغول بررسی و برنامه‌ریزی است و یکی از هم‌تیمی‌هایش می‌گوید او احتمالا بازی کردن در لیگ آمریکا را به بازنشسته شدن زودهنگام در اروپا ترجیح می‌دهد.

این ادعا توسط کارول سویدرسکی، هم‌تیمی لوا در تیم ملی لهستان، مطرح شد که در حال حاضر در باشگاه شارلوت اف‌سی آمریکا بازی می‌کند. او در مصاحبه‌ای با وبسایت لیگ MLS مدعی شد لواندوفسکی از همین حالا مشغول فکر کردن به بازی در آمریکا است.

سویدرسکی در این مصاحبه گفت:" بله لوا گاهی از من درباره آمریکا و فوتبال اینجا سوال می‌پرسد. نمی‌دانم در ذهن او دقیقا چه می‌گذرد ولی با توجه به سوال‌هایش و نوع صحبت‌هایی که با من می‌کند می‌دانم که یک روز به اینجا خواهد آمد و بازنشستگی در فوتبال آمریکا را به رها کردن زودهنگام فوتبال در اروپا ترجیح خواهد داد. واقعا امیدوارم لواندوفسکی به اینجا بیاید چون او یک اسطوره است، نه تنها در لهستان بلکه در کل اروپا. دیدن او در MLS واقعا زیبا است".

خبر بد برای بارسلونا

تا کنون خبرنگاران چند بار از لواندوفسکی درباره احتمال حضورش در فوتبال آمریکا سوال پرسیده‌اند. پیش از اینکه ستاره لهستانی بایرن مونیخ را ترک کرده و راهی بارسلونا شود او در پاسخ به سوالی در این باره مبهم جواب و گفت:" بازی در آمریکا؟ نمی‌دانم. چون نمی‌دانم چه زمانی می‌شود این اتفاق بیفتد. البته من اطلاعات زیادی از MLS دارم چون بازیکنهای لهستانی و آلمانی زیادی آنجا بازی می‌کنند که من با آنها در ارتباط هستم".

لواندوفسکی از زمان پیوستن به بارسلونا برای این تیم در 23 بازی 22 گل به ثمر رسانده است. باید دید آیا لواندوفسکی هم مسیر بعضی هم‌تیمی‌های سابقش مثل باستین شواین‌اشتایگر را دنبال کرده و در نهایت راهی آمریکا خواهد شد؟