پیشنهاد ایران به AVC

به نقل از سایت فدراسیون والیبال، کمیته والیبال ساحلی آسیا برای ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌ریزی در خصوص مسابقات و برنامه‌های سال آینده، تشکیل جلسه داد و در این نشست موضوعاتی چون میزبانی ایران در آسیا و تایلند در جهان مطرح شد.

نادر انصاری که به عنوان عضو ایرانی این کمیته در جلسه حضور داشت، درخصوص مباحث مطرح شده گفت: در ابتدای این جلسه کریگ کاراچر، رئیس کمیته والیبال ساحلی آسیا به ارائه گزارش عملکرد سال 2022 پرداخت و توماس چانگ دبیر این کمیته گزارشی تکمیلی ارائه کرد.

نایب رئیسه کمیته ساحلی فدراسیون والیبال افزود: آسیا چهار سهمیه در مسابقات قهرمانی جهان 2023 در مکزیک دارد و رنکینگ تیم‌ها طی 365 روز سال بررسی و بهترین رنک تیم‌ها در 8 رویداد مهم آسیایی و جهان مدنظر قرار خواهد گرفت تا حریفانشان در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود و در نهایت 4 کشوری که سهمیه دریافت می‌کنند، معرفی شوند.

پیشنهاد ایران به AVC

انصاری در مورد درخواست میزبانی کشورها توضیح داد: بنگلادش میزبان مسابقات انتخابی المپیک در منطقه مرکزی خواهد بود و تایلند درخواست میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا و جهان زیر 21 سال مردان و زنان را داشت اما پیشنهاد ایران این بود که مسابقات قهرمانی زیر 21 سال زنان آسیا و جهانی مردان و زنان این رده سنی در تایلند و مسابقات قهرمانی زیر 21 سال مردان آسیا در ایران برگزار شود. براساس سابقه برگزاری مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا در بندرعباس از این میزبانی دفاع کردیم و قرار شد درخواست خود را به صورت مکتوب به کنفدراسیون والیبال آسیا ارائه دهیم.