پنالتی استقلال از چشم داور دور ماند؟

حیدر سلیمانی در مورد داوری دیدار مس کرمان و استقلال ، اظهار داشت: در دقیقه ۲۱ تک به تک قائدی آفساید اعلام شد که کار درستِ کمک داور بود.

وی با اشاره به صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه تیم میزبان، گفت: دقیقه ۴۰ مدافع مس کرمان به طور عمدی دستش را باز و توپ را لمس کرد. داور باید یک پنالتی به نفع استقلال اعلام می کرد اما این صحنه از چشم او دور ماند. همچنین در دقیقه ۴۱ خطای غلامی اعلام شد و داور به او کارت زرد داد. تشخیص داور درست بود اما اینکه چرا شروع بازی توسط استقلال انجام شد برای من مشخص نیست.

کارشناس داوری تصریح کرد: در نیمه دوم و در دقیقه ۷۸، صحنه‌ای مشابه دقیقه ۲۱ اتفاق افتاد که قائدی تک به تک شد. تشخیص کمک داور اول در اعلام آفساید درست بود.

وی افزود: در دقیقه ۸۶ شماره ۲۱ مس کرمان (معین عباسیان) با کف استوکش ضربه‌ای به صورت یامگا زد. در قانون بازی به این صحن خطای شدید می‌گوییم که جریمه‌اش اخراج است اما داور با کارت زرد جریمه کرد.

سلیمانی در مورد درگیری‌های آخر بازی، عنوان کرد: درگیری آخر بازی از سوی هر دو تیم کاملا زننده بود. هردو نیمکت در درگیری فعالیت چشمگیری داشتند. در تصاویر دیدیم یک نفر از سوی نیمکت مس آمد و به ساپینتو حمله ور شد که کارت زرد گرفت اما حتما باید اخراج می شد. ادامه هم ساپینتو وارد درگیری شد و کارت زرد دوم را گرفت. تصمیم داور در این صحنه کاملا صحیح بود.

وی افزود: حرکاتی که ساپینتو در ادامه انجام داد زننده و تحریک کننده بود. یک مربی نباید این رفتار را داشته باشد. این رفتار در لیگ ما رواج پیداکرده و نیمکت‌ها حاشیه ساز می‌شود. باید با این حرکات برخوردی جدی شود. باید مثل انگلیس، نیمکت‌ها را روی سکوها ببریم و از تماشاگران جدا کنیم. اگر تنها یک مربی کنار زمین باشد این درگیری‌ها به وجود نمی‌آید. باید کمیته انضباطی برخوردی جدی داشته باشد تا در ادامه فصل شاهد این صحنه‌ها نباشیم. از این به بعد قرار است بازی‌ها با حضور تماشاگر باشد. این رفتارها برای‌شان عاملی تحریک کننده است و ممکن است بیرون از استادیوم نیز باعث درگیری شود.