به گزارش افکارنیوز، یحیی گل محمدی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین شرایط تیم صبای قم تصریح کرد: خوشبختانه شرایط ما بد نیست. اردوی خوبی در سرعین داشتیم و در حال حاضر هم تمرینات بدنسازی را در تهران دنبال میکنیم. البته قرار بود فردا چهارشنبه به ترکیه برویم که این اردو یک هفته به تاخیر افتاد.

وی با انتقاد از یکی از بازیکنان تیم صبای قم تاکید کرد: متاسفانه میلاد جهانی بی معرفتی کرد و در حالی که قرارداد پنج برگه‌ای را با ما امضا کرده بود، به یکباره راهی مس کرمان شد. نمی‌دانم مسئولان باشگاه مس بازیکنی را که در لیگ دسته یک بازی می‌کرد و حتی سال گذشته محروم بود، از کجا می‌شناختند؟

سرمربی تیم صبا افزود: جهانی در اردوی سرعین به من گفت که از مس کرمان با او تماس گرفته‌اند. پس از آن من با هاشمی سرپرست تیم مس تماس گرفتم و او به تمام مقدسات قسم خورد که اصلا روی این بازیکن نظری ندارند. با این حال هنوز ۲۴ ساعت از این حرف هاشمی نگذشته بود که جهانی صبای قم را ترک کرد. متاسفانه آنها به خاطر یک بازیکن حتی مقدسات را زیر پا گذاشتند.

گل محمدی که از کار مسئولان باشگاه مس به شدت ناراحت بود، ادامه داد: من نمی‌دانم در باشگاه مس چه خبر است؟ نمی‌دانم چرا این باشگاه پول خود را صرف تیم‌های پایه خود نمی‌کند؟ آنها فقط نرخ بازیکنان لیگ برتر را بالا می‌برند و پول‌شان را خرج دلال‌ها می‌کنند.

سرمربی تیم صبا خاطرنشان کرد: ما حتی حاضر شدیم قرارداد جهانی را یک مقدار بیشتر کنیم، اما او به رغم اینکه دو هفته تمام از امکانات ما استفاده کرده بود بدون خداحافظی صبا را ترک کرد. جهانی فرصت جذب بازیکن دیگری را از ما گرفت و شرایط را خراب کرد.

گل محمدی همچنین به اقدامش برای مبارزه با دلالی اشاره کرد و گفت: قطعا در این انتقال پای دلال‌ها وسط است. من این شخص را می‌شناسم و به همین خاطر روز گذشته گزارش کاملی را به علیرضا علیپور دبیر ستاد منشور اخلاقی و غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ دادم. من هر چه می‌دانستم به آنها گفتم و برای مبارزه با دلالی هر کاری از دستم بر بیاید انجام می‌دهم.

سرمربی تیم فوتبال صبا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات لیگ دسته یک اشاره کرد و افزود: همانطور که قبلا هم گفته بودم اخطارهای بازیکنان در لیگ دسته یک به راحتی در فدراسیون پاک می‌شود. به نظرم لیگ دسته یک ایران خیلی عجیب و غریب است. حیف است که بازیکنان جوان و سرمایه‌های فوتبال خود را به خاطر مشکلات لیگ دسته اول از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال به مشکلات فوتبال رسیدگی کنند. نظارت فدراسیون باید روی لیگ یک و لیگ‌های پایه بیشتر از لیگ برتر باشد.

گل محمدی در پایان درباره جذب بازیکنان جدید صبا هم گفت: ما جعفر بذری را میخواستیم که گویا با باشگاه آلومینیوم هرمزگان به توافق رسید و دیگر به صبا نمیآید. همچنین "دیوید ویکروم" هافبک تیم شیرین فراز امروز برای نهایی کردن توافقاتش با باشگاه صبا به قم میآید و احتمالا او را جذب کنیم.