واکنش شیخ دیاباته به گل جنجالی پرسپولیس

پرسپولیس موفق شد در آبادان، صنعت نفت این شهر را با برتری ۲ بر یک پشت سر بگذارد. بدون کوچک ترین تردیدی شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی پرسپولیس بود. او که پیش از این فقط یک گل برای پرسپولیس مقابل مس کرمان به ثمر رسانده بود در دیدار با صنعت نفت آبادان دبل کرد و ۲ گل زد تا تیمش را برنده از زمین خارج کند.

شیخ دیاباته که اصولا فوتبالیست متواضعی است در این رابطه می‌گوید: قبل از هر چیزی برنده شدن مهم است. اینکه تیم پرسپولیس برنده از زمین خارج شود و ما به این پیروزی نیاز داشتیم. صنعت نفت آبادان تیم بهتری نسبت به گذشته شده و در شهر خودش هم انگیزه زیادی داشت که امتیاز بگیرد و نمایش خوبی هم ارائه داد اما پرسپولیس مالک توپ بود و در نهایت هم با شایستگی به گل رسیدیم.

واکنش شیخ دیاباته به گل جنجالی پرسپولیس

او در خصوص دبل کردن خودش نیز خاطرنشان می‌کند: طبیعی است از من مهاجم انتظار می‌رود گل بزنم. خیلی دوست داشتم در بازی‌های قبلی به این مهم برسم اما گاهی بد شانسی یا کم دقتی اجازه نمی‌دهد شما به هدف برسید. من همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم شغلم گلزنی است و کار خاصی نکردم. البته طبیعی است احساس خوبی داشته باشم. شما وقتی به عنوان مهاجم به زمین می‌روید همه انتظار گلزنی دارند. من هم خوشحالم با کمک همبازیانم موفق به گلزنی شدم اما باز هم تکرار می‌کنم خوشحالم با ۳ امتیاز آبادان را ترک کردیم.

دیاباته در مورد پرسشی مبنی بر اینکه بالاخره گل دقیقه ۱۹ را سینا اسدبیگی به ثمر رساند یا خودت، نیز می‌گوید: من گل زدم یا سینا مهم نیست. مهم موفقیت و پیروزی پرسپولیس است. من دیدم سینا شوت زد و به عنوان یک مهاجم باید توپ را تعقیب می‌کردم و همین کار را کردم که خدا را شکر توانستم به توپ ضربه بزنم. در فوتبال شما باید حتما به فکر ریباند باشید و به همین خاطر مهاجمان توپ‌ها را تعقیب می‌کنند تا در برگشت بتوانند از آن استفاده کنند. به هر حال فرقی نمی‌کند چون فوتبال یک بازی تیمی است. من اگر در هر بازی 3 یا ۴ گل بزنم و تیم نتیجه نگیرد هیچ ارزشی ندارد.

او ادامه می‌دهد: فوتبال یک بازی گروهی است و آنچه اهمیت دارد ۳ امتیاز مسابقه و موفقیت گروه است. موفقیت‌های فردی به هر حال خوشحال کننده است به شرطی که با پیروزی تیمی‌همراه باشد. شما در فینال جام جهانی هم دیدید کیلیان امباپه چه نمایش حیرت انگیزی ارائه داد و هت‌تریک کرد اما در نهایت غمگین شد. امباپه شاید دوست داشت اصلا در فینال جام جهانی گل نزند ولی به جای لیونل مسی، کاپ قهرمانی جام جهانی را بالای سر ببرد. بنابراین طبیعی است من مهاجم از گلزنی خوشحال شوم منتهای مراتب خوشحالی بیشتر من به خاطر ۳ امتیاز بازی با صنعت نفت آبادان است.

شیخ دیاباته در خصوص رقابت با سپاهان اصفهان و بازی حذفی با این تیم در اصفهان نیز خاطرنشان می‌کند: ما اول با هوادار بازی داریم. ابتدا باید مقابل این تیم نتیجه بگیریم و بعد به جام حذفی هم می‌رسیم اما در حال حاضر دغدغه ما بازی حذفی با سپاهان نیست. انشالله بتوانیم جلوی تیم هوادار و مقابل طرفداران پرسپولیس یک بازی خوب و تماشایی همراه با پیروزی ارائه بدهیم.

مهاجم اهل مالی پرسپولیس در پایان می‌گوید: لازم می‌دانم تشکری هم از همبازیانم داشته باشم. پرسپولیس واقعا یک تیم متحد و بزرگ است. شما بازیکنان بزرگی داشته باشید اما وحدت و صمیمیت نداشته باشید موفق نخواهید شد اما اینجا در پرسپولیس هم بازیکنان بزرگی حضور دارند و هم بسیار جو خوب و فضای دوستانه ای در تیم ما وجود دارد و همه از این بابت خوشحال هستیم.