آرامش‌ عجیب ربیعی

ماجرای پر سر و صدای رفسنجانی‌ها از وقتی آغاز شد که شاگردان ربیعی پس از آخرین تمرین پیش از مصاف هفته بیستم برابر فولاد خوزستان اجازه ورود به اتاق‌هایشان را پیدا نکردند تا سرمربی تیم که اصلا دوست نداشت شاگردانش را عرق کرده و حیران ببیند، شروع به فریاد زدن کند؛ صحنه‌هایی که ویدئوی آن منتشر شد و یکی از اتفاقات عجیب فوتبال ایران نه تنها در فصل جاری که طی فصل به شمار می‌رود.

ربیعی در لیگ بیست و دوم چهارمین فصل حضور خود را در رفسنجان تجربه می‌کند؛ جایی که به واسطه افتخاراتی که کسب کرده به عنوان شهروند افتخاری آنجا معرفی شده است، اما به نظر می‌رسد در سال چهارم هیچ چیز آنطور که سرمربی تیم می‌خواهد پیش نمی‌رود.

این مربی جوان فوتبال ایران که پیش‌تر صعود از لیگ دسته سوم و دسته دوم را تجربه کرده بود، با مس رفسنجان صعود به لیگ برتر را نیز با ثبت آماری خیره‌کننده به کارنامه خود اضافه کرد و سپس در لیگ‌های بیستم و بیست و یکم با وجود با قرار دادن مس رفسنجان که پس از 18 سال فعالیت به بالاترین سطح فوتبال ایران رسیده، در رتبه‌های هشتم و سپس ششم دست به کار بزرگی زد.

آرامش‌ عجیب ربیعی

فصل گذشته زمزمه‌های زیادی درباره جدایی ربیعی شنیده شد، اما این مربی سرانجام در رفسنجان ماندنی شد، اما حالا و در پایان فصل بیست و دوم با توجه به تغییر و تحولاتی که در رفسنجان رخ داده، رسیدن این کادر فنی به سال پنجم فعالیت چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

دیدار برابر فولاد خوزستان اما پس از آن حواشی عجیب در هتل محل اقامت نارنجی‌‎پوشان به بهترین شکل پیش رفت و شاگردان ربیعی که رابطه بسیار خوبی با سرمربی خود دارند، توانستند با دو گل یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران را در خانه از پیش رو بردارند تا 28 امتیازی شوند و در رتبه هفتم جدول قرار بگیرند. جالب اینکه ربیعی در هر دو نشست خبری پیش و پس از مسابقه نیز سعی کرد ذهنیتی که از او با انتشار آن ویدئوی جنجالی ساخته شده بود را بازسازی کند و با وجود محدودیت‌هایی که دارد، تیمش را همچنان در مسیر درست رو به جلو حرکت دهد.

با تمام این‌ها ربیعی همچنان یک اولویت دارد و آن هم اینکه روند صعودی همیشگی خودش و تیمش را در رفسنجان حفظ کند؛ ماموریتی که با توجه به قدرت گرفتن برخی تیم‌ها نظیر تراکتور و آلومینیوم در فصل جاری کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد. 

باید دید این فصل پرتلاطم برای مسی‌ها و ربیعی که دیگر به مانند گذشته حمایت نمی‌شوند، چطور و چگونه به پایان خواهد رسید.