بزرگترین نقطه ضعف استقلال ؛ اسطوره آبی ها فاش کرد

علی لطیفی پیشکسوت استقلال درباره پیروزی این تیم برابر تیم ملوان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود از این جهت که استقلال موقعیت‌های زیادی در بخش کانال‌های کناری و جناح چپ ایجاد کرد. از سوی دیگر جلالی بعد از مدت‌ها بازی کرد و بهترین بازیکن میدان بود و محور اصلی حملات بود و پاس گل هم داد.

وی ادامه داد: از زمانی که آرش رضاوند به ترکیب استقلال برگشته است، پوست اندازی در خلق موقعیت این تیم به وجود آمده و آبی‌پوشان بازی‌های چشم نوازی بهتر از نیم فصل اول ارائه می‌دهند. حضور رضاوند نزدیک به مهاجمان باعث شده که او تنظیم کننده بازی باشد و به موقع به خط حمله اضافه می‌شود.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره تعویض‌های ساپینتو در این دیدار تصریح کرد: تعویض‌ها هم یک اتفاق مثبت و امیدوارکننده بود که به درستی صورت گرفت. ساپینتو در خط حمله تعویض‌های خوبی کرد که در نهایت مطهری و رمضانی توانستند گلزنی هم کنند. البته اخراج بازیکن حریف باعث شد که استقلال راحت‌تر بازی کند. خوشبختانه استقلال معضل و مشکلات فاز هجومی خود را حل کرده و خلق موقعیت کرده و گلزنی می‌کند، اما هنوز ضعف ساختار دفاعی این تیم برطرف نشده است.

لطیفی با بیان اینکه تیم ملوان با وجود ۱۰ نفره بودن توانست چند موقعیت گلزنی ایجاد کند،‌ گفت: اگر ساپینتو می‌خواهد تیم کاملی در اختیار داشته باشد باید ضعف دفاعی تیمش را حل کند. نیمکت استقلال همتراز با نفرات اصلی است و در کنار این امتیازات مثبت باید ساختار دفاعی این تیم هم درست شود. این ضعف لاینحل باقی مانده است. در حالی که ساپینتو ساختار حمله را درست کرده و در نیم فصل دوم بهتر کار می‌کنند، اما آبی‌پوشان در فاز دفاعی هنوز مشکل دارند.

علی لطیفی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال می‌تواند در این فصل قهرمان شود، گفت: به نظرم استقلال شرایط خوبی برای کسب حداقل یک جام را دارد. البته تیم‌هایی قهرمان می‌شوند که ساختار دفاعی قدرتمندی داشته باشند. اگر آبی پوشان این مشکل را حل کنند شانس بالایی برای قهرمانی خواهد داشت.