فوتبال شغل اول برنده جایزه پوشکاش نیست

مارچین اولکسی، ستاره فوتبال معلولان لهستان که عضو باشگاه وارتا پوزنان این کشور است با شکست دادن ستاره‌هایی چون ریچالیسون توانست به عنوان اولین ورزشکار معلول، برنده جایزه پوشکاش شود.

اولکسی برخلاف دیگر برندگان مراسم پوشکاش چهره شناخته شده‌ای برای اهالی فوتبال نیست. یورو اسپورت در گزارشی به زندگی این ورزشکار معلول پرداخته است که نامش در روزهای اخیر هزاران بار گوگل شده است.

جالب است بدانید که برنده جایزه پوشکاش به طور تمام وقت فوتبال بازی نمی‌کند. او یک کار روزانه در صنعت ساخت‌وساز دارد و به عنوان اوپراتور بیل مکانیکی مشغول است.

فوتبال شغل اول برنده جایزه پوشکاش نیست

او با وجود اینکه قبول دارد جایزه اخیر به شدت توجهات را به سمتش افزایش داده اما تأکید می‌کند که زندگی شخصی‌اش قرار نیست تغییر کند. او به یورو اسپورت گفت: "من هنوز همان مارچین هستم و فکر نمی‌کنم چیزی تغییر کرده باشد."

اولکسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: "تماس‌های تلفنی به طرز شگفت‌انگیزی افزایش یافته و رسانه‌ها علاقه زیادی به ارتباط و مصاحبه پیدا کرده‌اند. من بارها این گل را به صورت آنلاین در کنار هواداران فوتبال تماشا کرده‌ام اما تأکید می‌کنم که همان آدم سابق هستم و تغییر نکرده‌ام."

این فوتبالیست معلول لهستانی با تأکید به این که سوپر گل معروفش شانسی نبوده و همیشه برای زدن چنین گل‌هایی تمرین می‌کند افزود: "من عاشق به ثمر رساندن چنین گل‌هایی هستم. این بخشی از تمرین روزانه من را شامل می‌شود."

اولکسی که قبل از معلولیت به کار تعمیر جاده مشغول بود، به دلیل انحراف از مسیر یکی از دستگاه‌ها و برخورد با او، با حادثه‌ای دلخراش مواجه شده و یکی از پاهایش را از دست داد. او چند سال بعد به عضویت تیم فوتبال معلولان وارتا پوزنان لهستان درآمد تا فوتبال خود را ادامه دهد؛ جایی که مارسین را به افتخار بزرگی رساند که پیش از این نصیب ستاره‌هایی چون نیمار، زلاتان ابراهیموویچ و کریستیانو رونالدو شده بود.