واکنش وزارت ورزش به احتمال ریزش ساختمان فدراسیون‌های ورزشی

مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر اماکن ورزشی کشور توضیحاتی را درخصوص شرایط ساختمان فدراسیون‌های ورزشی واقع در خیابان جردن ارائه کرد.

حمید شکیبامهر، مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر اماکن ورزشی کشور، درباره شرایط ساختمانی که چند فدراسیون ورزشی در آن مستقر هستند و احتمال تخریب آن وجود دارد، اظهار داشت: کنار این ساختمان، یک ساختمان تجاری در حال احداث است. چیزی که من دیدم، برای این ساختمان تجاری 40 متر گودبرداری شده است و می‌خواهند در آنجا برج بسازند، به‌طوری‌که 10 طبقه زیر زمین و 17 طبقه روی زمین قرار خواهد گرفت. از نظر ایمنی و اصول فنی، سازنده خوب کار کرده، دیوار حائل زده و سایر اصول را رعایت کرده است، ولی به‌دلیل زیاد بودن عمق گودبرداری، یک طرف ساختمان ما روی هواست و احساس خطر می‌کنیم، با این تفاصیلی که مشاور ساختمان تجاری گفته، او اعلام کرده که مسئولیتش با اوست، ولی باز هم ما حداقل احساس خطر می‌کنیم.

وی با اشاره به تَرَک‌هایی که در ساختمان فدراسیون‌ها ایجاد شده است، عنوان کرد: این تَرَک‌ها عمقی نیستند و خودم در بازدیدی که چند روز قبل داشتم، آن را دیدم. البته از دیروز تا امروز تَرَک‌های مویی دیده‌اند که من هم کارشناسان را فرستادم تا بازدید کنند و گزارشی اعلام کنند که شرایط چه بوده است، به‌طورکلی از نظر ایمنی و چیزهایی که نظام مهندسی به ما درس داده است، این پیمانکار اصول ایمنی را رعایت کرده است، ولی دلیل نمی‌شود که ما ریسک کنیم و به همین دلیل باید 10 درصد احتمال ریزش ساختمان را بدهیم، چون ساختمان ما قدیمی است.

شکیبامهر گفت: حداقل یکی دو ماه وقت نیاز است تا پیمانکار ساختمان تجاری، شناژ را بریزد و خیال ما راحت شود که استحکام لازم وجود دارد، گفتیم اگر می‌شود، فدراسیون‌ها در یکی دو ماه آنجا را تخلیه کنند تا شرایط مساعد شود، الآن هم کارشناسان به آنجا رفته‌اند تا تصمیم‌گیری کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که "اگر ساختمان فدراسیون‌ها تخلیه شود، آنها باید در کجا مستقر شوند؟" عنوان کرد: مدیرکل پشتیبانی وزارت ورزش به‌دنبال این کار است که فکری به این موضوع کند، ضمن اینکه قانونی داریم که احساس خطر شود یا علائمی مبنی بر خطرآفرین بودن گودبرداری وجود داشته باشد، آن کارفرما و کسی که در حال گودبرداری است، موظف است که جایی را برای ساکنان ساختمان کاری که در اینجا فدراسیون‌ها هستند، اجاره کند، الآن این دو حالت را داریم و بچه‌ها رفته‌اند تا تصمیم‌گیری کنند.

مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر اماکن ورزشی کشور خاطرنشان کرد: دو، سه روز است که افراد زیادی به ساختمان فدراسیون‌ها رفت‌وآمد نمی‌کنند و دراین‌باره محدودیت وجود دارد، در واقع تقریباً می‌توان گفت که تخلیه کرده‌اند.

شکیبامهر در پایان درباره افزایش تَرَک‌های ساختمان در بخش محوطه پارکینگ گفت: مدیرکل پشتیبانی گفت که از دیروز تا امروز این‌گونه شده است، من شنبه که رفتم، چنین  مشکلی ندیدم و ظاهراً به‌تازگی ایجاد شده است.