الگوی استقلال و پرسپولیس باید به فولاد سرایت کند

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال اظهار داشت‌:‌ به کاروان استقلال خوش‌آمد می‌گویم. امیدوارم میزبان خوبی برای‌شان باشیم. بازی بسیار سخت و زیبایی خواهد شد. هر روز که می‌گذرد شکل تیم ما بهتر می‌شود و شناخت بهتری پیدا می‌کنیم.

وی افزود: استقلال و شکل بازی‌هایش را کاملاً می‌شناسیم. بعد از بازی با مس کرمان مجموعه ما تقریباً همه بازی‌ها را آنالیز کرده است. امیدوارم با این حلقه اتحاد و تاکتیک اتحاد تیمی که به مراتب از تاکتیک درون زمین مهم‌تر است ابتدا پرانرژی باشیم. بعد از آن هم اگر شرایط بچه‌ها طوری باشد که ریتم بازی با ملوان را داشته باشیم فکر می‌کنیم می‌توانیم سربلند شویم.

سرمربی فولاد خوزستان در مورد شرایط این تیم در بازی‌های آینده گفت: کارمان خیلی سخت است چون مصدوم زیاد داریم. من که آمدم حدود چهار بازیکن مصدوم هستند. فقط اسامی آنها را داریم در مجموعه باشگاه نیستند. کمی در حوزه پشتیبانی دچار مشکل هستیم با شعبانی صحبت کردم که سریع و سیر کارها را جمع‌ و جو کنیم. در جام حذفی هم همه بازی‌ها سخت است. اولین بازی در شهر سیرجان هستیم. برنده ما و گل‌گهر با پرسپولیس بازی می‌کند. بعد از آن هم سخت است. پناه بر خدا با تمام وجود تلاش می‌کنیم از این پرچمی که دست ما امانت است کامل دفاع کنیم. نگاهی هم به عقب‌تر نداریم می‌دانیم مجموعه چه آسیب‌هایی خورده است. وظیفه ما این است که از هشت بازی آینده نهایت استفاده را ببریم.

الگوی استقلال و پرسپولیس باید به فولاد سرایت کند

منصوریان تصریح کرد: هشت بازی برای من حکم حذفی را دارد در جام حذفی هم با تمام قوا می‌رویم. فکر می‌کنم تیم ما روز به روز بهتر می‌شود. این را در تمرینات می‌بینم. ابتدا تمرینات روحی روانی انجام می‌دهیم و بعد هم در کار تاکتیکی فعالیت می‌کنیم. فردا برای ما یک نکته عطف است بازی فردا برای آینده فولاد می‌تواند نقطه‌ای باشد که بچه‌های ما را بلند کند.

وی در مورد مصدومان و محرومان تیمش برای فردا عنوان کرد:‌ از قبل اسماعیلی، علیاری و قربانی را نداشتیم، سوکیتا تقریباً 50-50 است ،ساسان انصاری کاپیتان تیم را نداریم، کاپیتان دوم را هم نداریم که چهار کارته است، بقیه بازیکنان هستند و امیدوارم. نگاه‌مان به بنزین سبز تیم‌مان هم هست. جوان‌های ما در تمرینات خیلی خوب کار می‌کنند. بعضی افق بلند و روشنی دارند. ترکیب را به سمتی می‌بریم که از جوان‌ها بهتر استفاده کنیم. بازیکنانی هم که فولاد گرفته و خیلی از آنها استفاده نشده را رفته رفته وارد  ترکیب می‌کنیم.

سرمربی فولاد خوزستان در مورد اینکه آیا با مربیان اسپانیایی فولاد به هماهنگی رسیده است، اظهار داشت: رابطه خوبی داریم. اصلاً گاردی نداریم من دستیار خارجی چه در نفت تهران چه در استقلال و چه در ذوب آهن داشته‌ام. کافی است شما با آنها هم زبان باشید خیلی راحت‌تر هم با شما کار می‌کنند چون اصول حرفه‌ای و شرط قرارداد را می‌دانند، اعلام کردم هر دو دستیار خارجی را می‌خواهم، از نادر غبیشاوی هم تشکر می‌کنم که به ما اضافه شد.

وی افزود:‌خبر خیلی خوب هم این است که با باشگاه قول و قرار گذاشتیم تا در فوتبال خوزستان شروع به تولید مربی کنیم. نمی‌شود طی دو دهه در فولاد خوزستان که این همه پیشکسوت دارد تولید مربی نشده باشد. این انتقاد از باشگاه مطرح است. بعد از نسل اولین کاپیتان تاریخ فولاد سیاوش بختیاری‌زاده یا حبیب خدریان، کورش و سیاوش بختیاری‌زاده  و ... نه به صرف اینکه از من حمایت کردند. دو دهه از نسل اینها گذشته و فولاد فعالیتی برای اینکه تیم و استان را منسجم کند، نکرده است. فکر می‌کنم در این حوزه می‌توان به باشگاه خرده گرفت.

سرمربی فولاد خوزستان ادامه داد: سال‌ها است سیاوش بختیاری‌زاده را در حوزه فولاد نمی‌بینم باید کمک کنیم کم کم بیایند قول و قراری با شعبانی داشتیم تا رفته رفته جوان‌ها را بیاوریم که دچار اتفاق نسل سیاوش بختیاری‌زاده نشوند. امروز رحیم ال‌سی را از پایه‌ها به بزرگسالان اضافه کردیم با پاس قهرمان آسیا شده و با فولاد افتخارات دارد. سعی می‌کنم نفر بعدی لفته حمیدی را بگوییم بیاید. او را حدود بعد از 15 سال دیدم و می‌خواهم کمکش کنم. به دور از شرط قرارداد با باشگاه، می‌خواهیم فولادی‌ها بیایند تا بتوانیم کمک‌شان کنیم قطع یقین سال‌های زیادی اینجا نخواهیم بود هیچ مربی نمی‌تواند باشگاه خانه اشت. دو چمدان دست‌مان است، می‌آییم کمک می‌کنیم اگر اثر از خودمان در حوزه بازیکنی یا مربیگری گذاشتیم برد بردیم. امروز که اینجا هستم در باشگاه فولاد در حوزه مربیگری به روی همه باز است. سال آینده هم تلاش می‌کنم اگر اینجا بودیم کم کم بازیکنان خوزستانی تابی که در سطح کشور بازی می‌کنند را به خانه خودشان برگردانیم و یک تیم متحد داشته باشیم. همه تیم‌ها اسم شهرشان پشت‌شان است اما از معدود تیم‌هایی که اسم استان پشتش است فولاد است این نکته مهمی برای ما است. 

منصوریان در مورد اینکه به مربیان خوزستانی در سال‌های اخیر بها داده نشده است، گفت: ما از پیشکسوتان نه تنها خوزستان بلکه هر استانی نباید دقیقه 90 استفاده کنیم. دست‌مان که به جایی بند نیست بگوییم پیشکسوتان بیایند کمک‌مان کنند نه،  در سال‌های گذشته از 1370 که این تیم درست شده وقتی نسل کورش و سیاوش بختیاری‌زاده، مرحوم علی فرتوت اهوازی،‌ محمد عارف‌نیا، سیم‌خاردار نواصرزاده که خیلی هم محکم بازی می‌کرد، اینها وقتی جدا شدند، رها شدند. اینجا باشگاه باید صدای‌شان کند و در حوزه مربگیری پایه به آنها سمت بدهد کار پلکانی انجام شود که بعد در روزهای سخت کمک‌ حال باشگاه با شند. اگر استان‌های دیگر را بگویید من قبول می‌کنم اما شهر به شهر خوزستان مهد فوتبالیست بزرگ است. مقداری کم لطفی باشگاه بوده، چند پیشکسوتان بعد از دوران بازی به فضای بدی می‌خورند. اگر باشگاه کمک‌شان نکند آن فضا ممکن است به انرژی منفی تبدیل شود و حتی دچار آسیب خانوادگی هم شوند.

وی افزود: مربیگری خصاصت نیست. نمی‌توانم بگویم کادر من خوب است. امروز احمد آل‌نعمه به ما اضافه شده. در گروه ما یک نیمه فولادی مجاهد خذیراوی هم اضافه می‌شود می‌خواهم بنیه این مجموعه آنقدر قوی شود که سال 1405 خود خوزستان اگر می‌خواهد برای فولاد سرمربیگری استفاده کند از مجموعه خودش پنج کاندید بزرگ داشته باشد. نمی‌گویم نگاه کاملاً فقط بومی‌گرایی باشد، نه، نگاهی به سرمایه‌های این باشگاه باشد که در زمین تکل زدند و زانوی‌شان خراب شده یا صورت‌شان ترکیده، بعد از 20 سال نگویند ما کجای فولاد هستیم. فقط در خانه نشسته‌ایم و اگر احتیاج به کمک دارند دقیقه 90 می‌گویند یک مصاحبه برای باشگاه انجام بده. باشگاه در تنگنا گیر کرده به درد نمی‌خورد. الگوی خوبی در استقلال و پرسپولیس وجود دارد و رفته رفته این الگو باید به فولاد خوزستان سرایت کند چون فوتبالیست خیلی دارد. فکر می‌کنم سرانگشتی می‌توانم 50 نفر را بشمارم.