ایران ۲ - کنیا ۱: پایان خوش فیفادی مارچ!

تیم ملی ایران در دومین دیدار دوستانه خود در سال ۱۴۰۲ به پیروزی شیرینی برابر تیم ملی کنیا دست یافت.

 

در حالی که نیمه اول این مسابقه بدون اتفاق و موقعیت خاصی دنبال می‌شد اما ۴۵ دقیقه دوم پر از سوژه بود و ۳ گل به همراه داشت.

در ابتدا نیمه دوم، این شاگردان انگین فیرات بودند که توسط کاپیتان و ستاره خود یعنی مایکل اولونگا به گل اول دست پیدا کردند. اما در ادامه ستاره‌های ایرانی کار را در دست گرفتند و با درخشش رامین رضاییان که یک پاس گل و یک گل به نام خود ثبت کرد، بازگشت شیرینی به مسابقه داشتند و توانستند حریف آفریقایی خود را شکست دهند.

با این پیروزی، پرونده فیفادی ماه مارچ (فروردین) برای شاگردان قلعه‌نویی بسته شد و بازیکنان ایران تا ماه خرداد و برگزاری تورنمنت کافا، درگیر مسابقات باشگاهی خواهند بود.

گزارش لحظه به لحظه دیدار ایران و کنیا را از این دنبال کنید:

روز: سه‌شنبه

تاریخ: ۱۴۰۲/۰۱/۰۸

ساعت: ۲۰:۳۰

ورزشگاه: آزادی

داوران: داور: زید ثامر

کمک‌ها: حسین فلاح، کرار عبدالکریم و وحید کاظمی

ایران

پیام نیازمند (دقیقه ۴۶- سیدحسین حسینی)، آرمین سهرابیان، حسین کنعانی‌زاده، صادق محرمی (دقیقه ۴۶- رامین رضاییان)، احسان حاج صفی (دقیقه ۶۱- امید نورافکن)، محمد کریمی (دقیقه ۴۶- میلاد سرلک)، روزبه چشمی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۴۶- مهدی ترابی)، محمد محبی و شهریار مغانلو

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

کنیا

پاتریک ماتاسی، آموس نوندی، برایان ماندلا، جوزف اوکومو، اریک اوما، تدی آکوما، ریچارد اودادا، ویکتور اومونه (دقیقه ۷۲- دنیل ساکاری)، دوک آبویا، مسعود جمعه و مایکل اولونگا

سرمربی: انگین فیرات

⚽️ شرح گل:

دقیقه ۵۰: کنیا یک - ایران صفر (مایکل اولونگا)؛ کاپیتان خطرناک کنیا با فرار از میانه میدان و از پیش رو برداشتن مدافع تیم ملی ایران، به سرعت تا محوطه جریمه نفوذ کرد و سپس با تو سر توپ و ضربه‌ پای چپ فنی، گل اول را برای کنیا به ارمغان آورد.

دقیقه ۷۶: ایران یک - کنیا یک (محمد محبی)؛ چند متر آن طرف‌تر از محوطه جریمه، یک ضربه ایستگاهی برای ایران در سمت راست به دست آمد و رامین رضاییان اقدام به ارسال آن کرد و محمد محبی با ضربه‌ سر، دروازه کنیا را گشود.

دقیقه ۸۴: ایران دو - کنیا یک (رامین رضاییان)؛ باز هم یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه برای ایران به دست آمد و امید نورافکن پشت توپ ایستاد. او تصمیم گرفت با ارسال پاس کوتاه، رضاییان را صاحب موقعیت کند و سانتر این بازیکن با اشتباه گلر کنیا به گل دوم تیم ملی تبدیل شد.