به گزارش افکارنیوز به نقل از جام نیوز، دیروز گفته میشد سوسا سهشنبه شب به تهران رسیده، هر چند نزدیکان او درباره زمان ورودش به تهران شک داشتند و اعلام کردند شاید هم چهارشنبه (دیشب) به تهران رسیده باشد!

به هر حال سوسا که پیش‌تر قراردادی داخلی با پرسپولیس بسته، قراردادی رسمی با این باشگاه امضا خواهد کرد. نام کامل این هافبک برزیلی که ۱۸ ژانویه ۱۹۸۵ در گویانای برزیل به دنیا آمده روبرتو دسوسا رزونده است.


این بازیکن کوتاه قامت که تنها ۱۷۶ سانتیمتر قد دارد فوتبالش را در گوارانی برزیل شروع کرد و بعد به سلتاویگوی اسپانیا پیوست که البته در این تیم اسپانیایی موفق نبود و تنها ۱۵ بار به میدان رفت تا سلتا این بازیکن را در سه فصل متوالی به تیم‌های سالامانکا، راسینگ فرول و لیکسوئس قرض بدهد.

سوسا سرانجام در سال ۲۰۰۹ به تیم ماریتیموی پرتغال پیوست و طی سه فصل گذشته ۷۳ بازی برای این تیم انجام داد که حدود ۳۰ بازی‌اش مربوط به فصل گذشته لیگ پرتغال است.
این بازیکن که به گفته مدیربرنامههایش معروفترین خارجی فوتبال ایران است در رده ملی طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، ۱۸ بازی برای تیم زیر ۲۰ سال برزیل انجام داده است. به گفته مدیر برنامههای سوسا این بازیکن دوندگی فوقالعادهای دارد و در چند هفته از رقابتهای فصل گذشته لیگ پرتغال جزو ۱۰ نفر اول لیست دوندهترین بازیکنان این لیگ قرار گرفته است. همچنین این هافبک کوتاه قامت علیرغم جثه کوچک، خوب ضربه سر میزند و اهل تکل و درگیری است.